Companii

Teva ataca piata locala de generice cu noi produse

27.06.2007, 18:07 120

Subsidiara din Romania a grupului israelian Teva, cel mai mare producator farmaceutic de generice la nivel mondial, vizeaza in urmatorii trei ani un loc intre primele cinci companii de profil pe piata locala si numarul unu pe termen lung.
In prezent ocupam locul 42 pe piata totala (care include medicamente originale si generice- n.r.) si intentionam sa ajungem cel putin in top 20, in urmatorii trei ani, si intre primii cinci producatori de generice", a declarat country manager Teva Romania, Dana Stanciulescu.
Pentru a ajunge la acest nivel vanzarile companiei ar trebui sa se dubleze sau chiar tripleze comparativ cu nivelul de 18 milioane de dolari preconizat pentru acest an.
Totodata, obiectivul Teva este sa ajunga pe primul loc pe piata de medicamente generice (copii ale produselor originale - n.r.) din Romania, pozitie pe care o ocupa la nivel mondial. Acesta este un target pe termen lung, urmand a fi atins in special prin dezvoltarea portofoliului de produse.
"Fara un portofoliu bun, orice strategie ai avea nu reusesti sa faci fata competitiei si sa cresti afacerea rapid. (...) Dezvoltarea si completarea portofoliului reprezinta un aspect strategic in construirea businessului Teva in Romania", a explicat Stanciulescu.
Astfel, strategia companiei este de a-si dezvolta portofoliul de produse, prin lansarea de medicamente din arii terapeutice cheie, precum oncologia si cardiovascularele, dar si neurologie si psihiatrie.Anul acesta, Teva a lansat produse din segmentul de nefrologie, transplant si segmentul oncologic, acesta reprezentand targetul companiei in perioada urmatoare.
Referitor la cresterea portofoliului medicamentelor fara prescriptie medicala (OTC- n.r.), reprezentantul companiei a mentionat ca acest proiect se afla inca in discutie.
"Trebuie facuta o analiza foarte clara si nu am luat inca nicio decizie. Mai intai vrem sa dezvoltam partea de Rx-uri (medicamente cu prescriptie -n.r.), pe care Teva e specializata", a afirmat directorul Teva Romania.
In 2006, compania a inregistrat vanzari de 12,5 milioane dolari, cu doar doua produse din portofoliul Teva si gama de generice a firmei americane Ivax, achizitionata de israelieni anul trecut.
"Anul acesta nu putem spune ca vom avea o crestere spectaculoasa, avand in vedere ca noi ne-am infiintat anul trecut si am preluat portofoliul vechi Teva si produsele Ivax, plus niste medicamente care au fost inregistrate la ANM, cu mult timp in urma", a precizat Dana Stanciulescu.
Teva s-a lansat pe piata romaneasca cu doua medicamente destinate tratarii osteoporozei si sclerozei multiple, segmente unde compania detine primul loc, cu o cota de piata de 52% si respectiv 25%.
Aceste produse au fost distribuite din anul 1993 prin distribuitorul farmaceutic Valmedica, iar anul trecut in luna iulie s-a infiintat subsidiara Teva Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO