Companii

The Body Shop: Consumatorii sunt din ce in ce mai pretentiosi pentru ca au invatat ce-i bun

23.05.2005, 15:17 66

Piata produselor cosmetice din Romania inregistreaza modificari majore la nivel de comportament de consum, migrand catre produse de calitate superioara. Una dintre cele mai importante motivatii ale acestei schimbari se leaga de revenirea in tara a unui segment al populatiei care a avut acces la modele de consum occidentale si care detine in prezent venituri peste media celor realizate in Romania.

"Am simtit in piata o crestere a veniturilor disponibile ale populatiei comparativ cu ultimii doi ani, crestere datorata in principal repatrierii veniturilor si persoanelor care muncesc in afara tarii, dar si reducerii impozitului pe salariu", explica Dana Tudorache, executive manager al lantului de magazine The Body Shop.

Imbunatatirea stilului de viata al romanilor determina vanzari in crestere pentru magazinele specializate, mai ales pe palierele de pret superioare si medii.

Anul acesta, lantul de magazine The Body Shop, care produce si comercializeaza cosmetice pe baza de ingrediente naturale, asteapta o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro, cu 30% mai mare fata de 2004. "Primul trimestru al acestui an a fost inchis cu 400.000 euro, cifra situata peste targetul propus", spune Dana Tudorache.

In toamna, compania va deschide la Timisoara primul magazin din vestul tarii, si printre primele din lume, dupa cele din Paris sau Hanovra, amenajat conform noului design de brand.

Deschiderea unui magazin necesita o investitie de aproximativ 100.000 de euro, cele mai mari costuri fiind reprezentate de mobilier. Conform conditiilor impuse de firma-mama, atat mobilierul, cat si materialele promotionale, semnalistica din magazin sau pungile de ambalaj trebuie aduse din Marea Britanie.

Firma are patru magazine in Bucuresti si unul in Constanta. "Nu avem un target privind numarul de magazine, insa suntem deschisi la orice oportunitate care ar putea aparea in Bucuresti sau in provincie", mai spune Tudorache.

Planul de afaceri al The Body Shop viza initial deschiderea de magazine in Bucuresti si in orasele cu peste 300.000 de locuitori, evolutia vanzarilor urmand sa indice si orase mai mici.

"Din lipsa spatiilor comerciale proprii desfasurarii unei activitati de retail modern, am fost nevoiti sa incetinim acest proces", a precizat Dana Tudorache.

Ultimul magazin deschis a fost cel din Plaza Romania, in luna octombrie a anului trecut.

The Body Shop Romania este filiala locala a companiei britanice The Body Shop International, prezenta in peste 50 de tari cu o retea de circa 2.000 de magazine.

Retelele de magazine specializate de produse cosmetice au cunoscut o dezvoltare puternica in ultimii doi ani. Ina Center si Privilege, controlate de compania franceza de cosmetice Marionnaud, si-au extins anul trecut reteaua cu sase magazine, ajungand la 32 de locatii.

Magazinele de cosmetice si parfumuri Beauty Shop, detinute de Sephora Franta, au incheiat anul 2004 cu o cifra de afaceri de opt milioane de euro, estimarile pentru acest an indicand un nivel de peste zece milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO