Companii

The Body Shop: in mall-uri ne e cel mai bine

20.03.2006, 00:00 56

The Body Shop Romania, care detine franciza pe piata autohtona a The Body Shop - Grecia, a inregistrat o cifra de afaceri de 1,6 mil. euro in 2005, valoare peste cea bugetata si in crestere cu 15% fata de anul precedent, potrivit Danei Tudorache, executive manager al The Body Shop Romania.

"Cresterea se datoreaza evolutiei pietei de cosmetice, dar si dezvoltarii retelei noastre prin deschiderea in luna noiembrie a anului trecut a magazinului din Plaza Romania (din Bucuresti - n.red.)", a declarat Dana Tudorache. Ea a precizat ca The Body Shop a mai deschis o unitate si in Timisoara, in aceeasi perioada.

Compania are sase magazine, dintre care patru in Bucuresti, unul in Constanta si unul in Timisoara. Potrivit reprezentantului The Body Shop, 30% din cifra de afaceri a provenit din segmentul de produse de baie, 10% din accesorii, 15% din produse de machiaj si 13% din parfumuri.

Bugetul The Body Shop vizeaza afaceri de 1,9 mil. euro in 2006. Estimarea, spune Tudorache, se bazeaza atat pe veniturile din partea celor doua noi unitati, cat si introducerea de noi game de produse. In prezent, compania are in portofoliu circa 1.500 de produse cosmetice naturiste.

Reprezentanta The Body Shop a precizat ca strategia companiei nu include extinderea retelei de magazine anul acesta.

"Noi functionam cel mai bine in mall-uri. Stim ca exista o explozie de oferte pentru mall-uri in toate orasele tarii, privim insa foarte selectiv spre cele care pot asigura conditii optime de functionare pentru magazinele noastre", a continuat Tudorache. Potrivit acesteia, investitia pentru un nou magazin este de 100-150.000 de euro.

"Ne-am reprofilat pe magazine mai mici, deoarece chiriile pe care le plateam pentru cei aproximativ 150 de metri patrati, cat avea fiecare unitate, erau foarte mari", spune ea.

Tudorache a adaugat ca urmatoarele unitati ale companiei vor avea in jur de 60 de metri patrati.

Piata de profil din Romania a crescut in fiecare an cu circa 10-15%, fiind estimata in 2005 la 200-250 mil. euro. Cresterea este generata, in special, de stabilirea la nivel local a tot mai multor companii internationale.

Piata insa, spune Tudorache, este departe de a fi matura.

"Mai avem multi pasi de parcurs pana cand vom putea spune ca operam pe o piata matura. In domeniul produselor cosmetice pe baza de ingrediente naturale, ultimul jucator intrat este l''Occitane, dar pietele mature sunt adjudecate de mult mai multe branduri", a conchis aceasta. Principalii concurenti ai The Body Shop pe piata locala sunt L''Occitane, Sabon sau Lush.

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO