Companii

TNT Romania: piata chineza este lider in dinamica volumelor transportate, cu un plus de 63%

08.07.2008, 14:00 43

Compania de curierat TNT, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala de profil, a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere de peste 25% a afacerilor, motorul vanzarilor fiind expedierile internationale.
"Inregistram o dinamica de 25% in ceea ce priveste curieratul international, depasind acest nivel pe segmentul national. In valoare absoluta insa, veniturile sunt generate de preponderent de domeniul international, a carui evolutie pe relatia cu diverse tari ne asigura cresterea sustenabila", a spus Bogdan Zafiu, sales & marketing manager al TNT Romania.
In topul tarilor partenere se situeaza Germania, Italia, Franta sau Marea Britanie, iar in ceea ce priveste dinamica volumelor transportate lider este China, cu o crestere de peste 63% fata de anul anterior.
TNT Romania a inregistrat anul trecut afaceri de circa 33 de milioane de euro, potrivit ritmului de crestere anuntat de companie, iar in acest an rulajul ar putea sa depaseasca 40 de milioane de euro in conditiile in care avansul de 25% din primul semestru se va mentine pana la sfarsitul anului.
Totodata, in prima parte a anului compania a inregistrat o crestere de 45% a profitului, desi companiile din domeniu se confrunta cu cresterea pretului combustibilului.
"Evolutia spectaculoasa a pretului barilului de petrol din ultima vreme reprezinta o presiune suplimentara asupra costurilor in cazul tuturor companiilor. Fluctuatiile inregistrate pe piata petrolului sunt reflectate in cazul TNT Express de un index de combustibil", a adaugat Zafiu. Marja de profit a TNT Romania a fost anul trecut in jur de 15%, potrivit estimarilor ZF bazate pe ritmul de crestere anuntat de companie.
Bugetul de investitii al TNT Romania se ridica la 12%-15% din afaceri, adica 4-5 milioane de euro, fiind directionat in principal catre constructia unui nou hub la Timisoara.
"Hub-ul de la Timisoara, a carui constructie este in curs, se va alatura celui de la Otopeni, inaugurat in 2007 si va fi realizat dupa modelul hub-ului TNT de la Linz (Austria)", a mai spus Zafiu.
Pe segmentul expedierilor internationale principalii concurenti ai TNT in Romania sunt DHL si UPS, ambii concurenti intarindu-si in acest an prezenta pe piata. Astfel, DHL a achizitionat compania locala Cargus pentru a-si intari prezenta pe curieratul domestic, in timp ce UPS intrat direct in Romania prin achizitia agentului autorizat Trans Courier Service. Spre deosebire de aceste companii, TNT nu vizeaza insa achizitii pe plan local,
"Ne pastram strategia directionata pe cresterea organica si continuam sa ne concentram asupra serviciilor de curierat international, a caror dinamica sustenabila a constituit si va ramane motorul afacerii noastre", a adaugat Zafiu.
Dezvoltarea pietei locale de curierat a atras interesul jucatorilor internationali precum UPS sau Posta Franceza (care a achizitionat Pegasus). Potrivit reprezentantilor TNT, piata isi va continua ritmul de crestere, care in ultimii ani s-a ridicat la psete 20%.
"Domeniul curieratului reflecta dezvoltarea mediului de afaceri local. O asemenea relatie de interdependenta, ca si treptata echilibrare a fluxurilor import - export, ofera garantii pentru cresterea pietei de curierat, cu un ritm comparabil, cel putin pentru urmatorii cinci ani", a mai spus Zafiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO