Companii

TNT tinteste 60% din piata de curierat

07.10.2005, 19:11 35

TNT Romania vizeaza atingerea unei cote de piata de 60% in urmatorii doi ani, in conditiile in care reprezentantii companiei spun ca aceasta detine 49% din piata de curierat international de tipul business-to- business.

Compania de curierat rapid international asteapta o crestere de 40% a cifrei de afaceri pe acest an, un ritm superior celui de 33% inregistrat in 2004. Aceasta evolutie ascendenta a cifrei de afaceri pana la 23 de milioane de euro in 2005 se datoreaza in principal cresterii volumului transportat, dar si evolutiei numarului de clienti si a flexibilitati mai mari a transporturilor.

"Aceasta crestere de 40% o preconizam si la inceputul acestui an, dar rezultatele inregistrate in prima jumatate a anului ne-au confirmat estimarile", a declarat Monica Anita, marketing specialist in cadrul TNT Romania.

Compania a stabilit pentru acest an un nivel al investitiilor de 1,7 milioane de euro, acelasi buget investitional ca si anul trecut.

TNT a inceput activitatea in nume propriu in Romania in 1999, prin achizitionarea in proportie de 100% a actiunilor companiei ROMCARGO (care functiona la acea vreme ca agent unic TNT, inca din 1991).

Compania detine in Romania peste 180 de vehicule de curierat si linehaul-uri, 340 de angajati si 20 de oficii situate in principalele orase ale tari ce asigura livrarea la destinatie a peste 20.000 de colete si documente saptamanal. TNT Romania opereaza prin intermediul a 3 porti aeriene din Bucuresti, Timisoara si Cluj.

Printre clientii TNT Romania se numara companii precum: Honeywell Garett, ING Barings, MobiFon, ABN Amro Bank, Sony sau Xerox.

Enache a precizat ca TNT s-a orientat pe "calitate si nu pe cantitate", deoarece clientii sai transporta marfa de valoare care are nevoie de siguranta transportului.

Alaturi de TNT, piata romaneasca de curierat rapid international este impartita intre grupurile DHL (SUA) si UPS (SUA), prin companii proprii, dar si Federal Express (SUA) si EMS (SUA), care opereaza prin agentii. Pe segmentul de curierat intern mai concureaza companii romanesti precum Cargus, Fan Courier, Curiero, Sprint Curier.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO