Companii

Topul constructorilor de nave după încă un an de criză

Topul constructorilor de nave după încă un an de criză

Foto Silviu Matei

Autor: Adrian Ionut Cojocar

20.07.2011, 00:03 594

Piaţa constructorilor de nave s-a contractat puternic anultrecut după ce cererea din piaţă a suferit un declin puternic lanivel interna­ţional. Efectul crizei s-a văzut cu întârziere peaceastă piaţă din cauza ciclului foarte lung de producţie, multeşantiere contractând comenzi cu câţiva înainte.

Coreenii de la Daewoo Mangalia şi cei din grupul STX OSV au fostprintre puţinii care nu au dus lipsă de lucru, ceilalţireducându-şi semnificativ volumul de afaceri.

Şantierele navale româneşti au fost sprijinite anul trecut degrupurile-mamă din străinătate cu comenzi chiar dacă cererea ascăzut dramatic ca urmare a reducerii volumului de transport pemare.

Cei mai afectaţi au fost constructorii navali deţinuţi de oamenide afaceri români, precum Şantierul Naval Constanţa, al luiGheorghe Bosânceanu, care şi-a diminuat cu 40% afacerile anultrecut, şi Severnav Drobeta-Turnu Severin, la care acţionarprincipal este grupul IRS, controlat de omul de afaceri CristianBurci.

În aceste condiţii majoritatea şantie­relor navale au recurs ladisponibilizări pentru a reduce costurile, acestea fiind cele maidure restructurări din ultimii ani, arată datele din anuarul Ceimai mari jucători din economie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels