Companii

Topul produselor în care românii au cea mai mare încredere

Topul produselor în care românii au cea mai mare...

Autor: Ana Maria Petcana

10.12.2013, 15:17 491

Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizează cinci piloni în funcţie de care consumatorii români cumpără produse de larg consum şi le diferenţiază de restul jucătorilor din piaţă: notorietatea mărcii, capacitatea lor de a face consumatorul să se simtă bine, încrederea în calitate, tradiţia mărcii şi raportul bun calitate/preţ.

Astfel, Heidi deţine prima poziţie printre mărcile de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, urmată de Santal (băutură răcoritoare), Zewa (hârtie igienică), Granini (băutură răcoritoare) şi Bel Vita (biscuiţi).

"În topul privind încrederea în calitatea mărcii, Heidi se diferenţiază foarte puternic în special pe atributele privind încrederea deplină pe care consumatorii o au în această marcă şi prin faptul că satisface aşteptări foarte înalte. Următoarele două clasate se diferenţiază pe atributele de calitate excelentă şi încrederea mai mare pe care consumatorii o au în ele în comparaţie cu alte mărci", se arată în raportul GfK.

Notoritatea se referă la prezenţa şi disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentaţiei, la noutăţi şi lansări de produse, la campaniile de comunicare, dar şi la felul în care acesta interacţionează sau dialoghează cu consumatorii săi, iar încrederea într-o marcă se traduce prin calitate şi tradiţie, elemente esenţiale în decizia de cumpărare, precizează GfK.

"Ce este o marcă? Toate ideile, amintirile şi sentimentele care se nasc în noi de fiecare dată când ne gândim la un anumit brand. Atunci când aceste asociaţii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingător decât pe cele ale competitorilor, acestea creează valoare. Iar valoarea mişcă produsele de pe raft. În plus, continua optimizare a portofoliilor şi poziţionarea corectă a brandurilor în segmentul potrivit de preţ şi cu atributele care răspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferenţiere", a declarat Gabriela Luca, market strategy advisor al GfK România.

A doua componentă importantă în construirea încrederii este esenţa mărcii, înţeleasă ca fiind o marcă cu tradiţie, pe care consumatorii o cunosc de o lungă perioadă de timp. La acest capitol, Coca-Cola şi Pepsi deţin primele poziţii, urmate de Kinder (ciocolată), Joe (napolitane) şi Jacobs (cafea).

În ceea ce priveşte mărcile private, GfK menţionează că acestea nu se diferenţiază prin notorietate, ci prin raportul calitate/preţ.

"Mărcile private sunt prezente de mai puţină vreme pe piaţă, de aceea ele încă nu se diferenţiază în termeni de tradiţie sau de notorietate a mărcii. Se poziţionează însă în top pentru caracteristicile care se referă la raportul bun calitate/preţ. Cele două mărci private pe care le regăsim în top cinci pe acest pilon sunt Pilos şi Promienna", arată raportul.

Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenţi şi au fost investigate individual 100 de mărci de produse la larg consum. În total, au fost obţinute 7.500 de evaluări de mărci. Selecţia mărcilor a fost realizată pentru toate segmentele de preţ (premium, mainstream, economic, mărci private cu valoare adăugată şi mărci private din segmentul economic).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO