Companii

Toyota isi reorganizeaza reteaua de dealeri desfiintand unitatile de mici dimensiuni

Toyota isi reorganizeaza reteaua de dealeri desfiintand unitatile de mici dimensiuni

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania

22.08.2007, 17:45 35

Reteaua de dealeri a marcii japoneze Toyota va trece in urmatorii doi ani printr-un proces de reorganizare, showroomurile de mici dimensiuni, precum cele amplasate la parterul unui bloc, urmand sa fie treptat desfiintate, spun reprezentantii Toyota Romania.
Ei spun ca deschiderea unui showroom in Capitala care sa respecte normele "S3" (showroom, service si depozit pentru piese de schimb) necesita o investitie de aproximativ 5 mil. euro, dar poate varia in functie de pretul terenului in zona respectiva.
In prezent, reteaua de dealeri Toyota numara 23 de puncte de vanzare, dintre care cinci in Bucuresti. O cota importanta din numarul acestora o reprezinta showroomurile mici, care ofera doar servicii de vanzare.
"Incepand cu 2009, toti dealerii Toyota din Romania vor indeplini standardele 3S, dupa modelul celui din Pipera", a declarat Mihai Bordeanu, director de marketing al Toyota Romania.
Reorganizarea retelei de dealeri va determina insa amanarea deschiderii de noi showroomuri, tinand cont ca investitia pentru modernizarea unitatilor existente va fi suportata integral de catre dealeri.
"In perioada urmatoare se va construi un showroom Toyota in partea de vest a Capitalei, care va fi finalizat cel mai probabil in anul 2009 si unul in Ploiesti, programat pentru sfarsitul lui 2008", a subliniat Bordeanu.
Chiar daca investitiile nu apartin Toyota Romania, importatorul are dreptul de a impune normele in care sa se incadreze un showroom in care se comercializeaza marca respectiva.
"Noile showroomuri vor oferi servicii complete, de la parcare la un timp cat mai redus pentru programarea unei interventii la service", a mai spus Bordeanu.
Reteaua de dealeri poate avea un impact direct asupra vanzarilor, in special in cazul in care un competitor detine in acea regiune un showroom.
"In clasa medie, Toyota Avensis detine locul doi din punctul de vedere al vanzarilor, principalul competitor fiind un model de origine germana a carui retea pe piata locala este mai dezvoltata in comparatie cu cea a Toyota. Diferenta de vanzari dintre cele doua modele poate fi pusa inclusiv pe baza numarului mai redus de puncte de vanzare", explica Mihai Bordeanu.
In primele sapte luni din acest an, Toyota a inregistrat o crestere a vanzarilor de 79% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 5.384 de automobile marca Toyota si Lexus, brandul de lux al companiei nipone.
In iulie, importatorul a comercializat 910 unitati, compania inregistrand cele mai mari vanzari pe piata locala de la inceputul activitatii de import.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO