Companii

Toyota Romania cheama 12.500 de masini pentru reparatii: „Aceasta rechemare a masinilor Toyota e ca si intarzierea zborurilor avioanelor la cea mai mica problema tehnica”

Toyota Romania cheama 12.500 de masini pentru reparatii: „Aceasta rechemare a masinilor Toyota e ca si intarzierea zborurilor avioanelor la cea mai mica problema tehnica”
09.02.2010, 23:22 676

Costurile efective implicate de operatiunea de service vor fiacoperite de Toyota Motor Europe, potrivit oficialilorimportatorului, in timp ce pretul campaniei va fi suportat de catredealeri si importator.

"Toyota Motor va acoperi costurile legate de pretulcom­po­nentei care urmeaza a fi implementata in sistemul pedalei deacceleratie, plus costul legat de manopera. Dar spre exemplu, nupoate plati Toyota Eu­ropa pentru scrisorile pe care le vom trimiteclientilor sau costurile legate de evenimentul propriu-zis", adeclarat George Kyriazis, directorul general al Toyota Romania.

Operatiunea de remediere a defectului de fabricatie va duraaproximativ 30 de minute, pretul unei ore fiind de aproximativ 125de lei, fara TVA. In ziua in care Toyota a anuntat rechemarea apeste 4 milioane de masini in service, reprezentantii filialei dinRomania nu au precizat numarul exact de masini afectate pe piatalocala, acest nivel fiind comunicat de la sediul central alproducatorului nipon.

VanzarileToyota pe piata locala au inregistrat anul trecut o scadere depeste 60% comparativ cu anul anterior, la 3.550 de auto­turisme, peo piata care a scazut cu 55%. Cel mai bine vandut model a fostYa­ris, cu peste 1.200 de unitati, in scadere cu 47%, urmat deAvensis cu 700 de masini, in declin cu 56%. Potrivit datelorcomunicate de grupul japonez, Yaris se afla pe lista modelelorToyota cu posibile probleme, la fel ca si Auris sau Avenis.Reprezentantii Toyota Romania nu au precizat care este pondereamodelelor rechemate in total masini vandute de importator. Potrivitestimarilor ZF, circa 21.000 de masini se incadreaza in termenelede fabricatie ale constructorului, adica aproape 60% din total.

"La cele 12.500 de masini se adauga si sapte modele Prius cu oposibila defectiune la sistemul de franare", au precizatreprezen­tantii Toyota.

Clientii spun ca nu au probleme

ZF a realizat un sondaj in randul clien­tilor Toyota cu masiniachizitionate in pe­rioada 2005-2009, inter­val in care au fostvan­dute majoritatea masi­nilor ce vor fi reche­mate pentrureparatii in service. Niciunul dintre proprietarii unui modelToyota nu a raportat o problema la pedala de acceleratie saureactia intarziata a mecanis­mului, insa o parte ar putea sa piardain­cre­derea in marca japoneza, considerata una dintre cele maifiabile la nivel mondial.

"Eu am ales masina dupa trei criterii, in ordinea importantei:siguranta, confortul si pretul. Cred ca rechemarea masinilor este olovitura puternica pentru brandul Toyota, in conditiile in careacesta s-a pozitionat pe piata pana acum ca producator ce ofera unnivel inalt de siguranta pentru pasageri. Eu daca as mai cumpara unautoturism in ur­matorii doi ani as alege o marca germana", adeclarat Marius, de profesie analist. "Totusi, este bine ca se varemedia aceasta problema prin rechemarea masinilor in service. Euvad aceasta rechemare ca si intarzierea zbo­rurilor avioanelor lacea mai mica problema teh­nica, pentru evitarea unor accidentegrave, de aceea cred ca este important ca toti proprietarii deToyota chemati in service sa-si faca timp pentru programari", aadaugat Marius.

Majoritatea clientilor chestionati au declarat ca sunt dispusisa piarda 30 de mi­nute sau chiar 1 ora pentru remediereaposi­bilei defectiuni. "Nu am intampinat pro­blema pentru care suntrechemate masinile. Drept este ca nici nu am circulat foart mult,aproape 20.000 km in 2 ani. Nu ma deran­jeaza sa merg la service,mai ales ca este utilat cu internet, si este comod. Problemaacceleratiei nu va fi cea care ma va influenta in achizita uneimasini in viitor. Probabil voi alege tot o marca japoneza", adeclarat Victor, de profesie consultant, care detine un modelToyota Auris.

Crina, avocat de profesie, care detine o Toyota Aygo fabricatain anul 2007, spune ca nu are de gand sa schimbe masina din acestmotiv. "Daca voi schimba masina, va fi din alte motive. Poate voitrece la o alta marca, dar pana atunci astept sa fiu contactata deToyota pentru reparatie". "Pa­na acum nicio pedala nu a ramasblocata. Din cate am citit pana acum este aproape obli­­gatoriu samergem in service pentru re­paratie si o vom face. Am facut reviziapana acum in Bucuresti, Pitesti si Berlin si nu a fost constatatavreo problema. Daca voi schimba masina va fi tot Toyota sau o altamarca japoneza", a declarat Sebastian din Brasov.

Peuget si Citroen vor declansa o campanie similara la niveleuropean, de rechemare in service a aproximativ 100.000 de modelePeugeot 107 si Citroen C1, realizate pe platforma comuna si inaceeasi uzina ca si Toyota Aygo. Chemarea pentru defectiunea cetine de pedala de acceleratie va afecta aproximativ 10% dintremodelele 107 si C1, potrivit declaratiilor oficialilor companiei.In acest caz, niciun model Citroen C1 vandut in Romania nu esteafectat de campania de rechemari, potrivit oficialilor CitroenRomania.

Alte campanii de rechemare In Romania

  • 200.000 de modele Dacia Logan vandute la nivel european intreseptembrie 2004 si sfarsitul lui 2006 care ar fi putut prezentapuncte de oxidare in pasajele rotilor din spate ale anumitorvehicule.
  • 30 de modele Volvo S40 si V50 produse intre 2004 si 2006 aufost rechemate de EIT Forum Auto, importatorul Volvo pe piatalocala.
  • In 2007 si Fiat a rechemat automobilele livrate in luna augustpentru strangerea unui surub de la coloana de directie.

Peste 4 milioane de masini afectate

La nivel european Toyota va rechema in acest an 1,8 milioane demasini plus alte 2,3 milioane in Statele Unite, toate afectate deun defect de fabricatie care vizeaza posibilitatea ca pedala deacceleratie sa ramana blocata sau sa revina mai greu in pozitiainitiala.

La nivel european campania de rechemare va include modelele Aygofabricate in intervalul februarie 2005 - august 2009, iQ (noiembrie2008 - noiembrie 2009), Yaris (noiembrie 2005 - septembrie 2009),Auris (octombrie 2006-ianuarie 2010), Corolla (octombrie2006-decembrie 2009), Verso (februarie 2009-ianuarie 2010), Avensis(noiembrie 2008-decembrie 2009) si RAV4 (noiembrie 2005-noiembrie2009).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO