Companii

Transportul, ultima descoperire pentru reducerea costurilor

11.11.2002, 00:00 36

Incercarile companiilor de a reduce costurile au dus la descoprerirea unei surse de cheltuieli care pana acum fusese trecuta cu vederea: calatoriile cu automobilele.
Managerii de departamente si agentiile de turism au omis sa analizeze costurile generate de transportul angajatilor cu masini cu sofer sau cu taxiuri, probabil din doua motive: este un domeniu mai putin spectaculos decat hotelurile si avioanele si din acesata cauza mai putin vizibil; si din cauza ca adesea angajatii se ataseaza de anumite masini sau de soferi. Ei se obisnuiesc cu un anumit sofer sau cu o anumita firma specializata in acest domeniu sau, de exemplu, cu sigla Mercedes.
KPMG, GlaxoSmithKline si Unilever sunt trei mari companii care au inceput deja sau sunt pe cale de a incepe o atenta analiza a costurilor cu transportul angajatilor.
Compania anglo-olandeza Unilever intentioneaza sa faca o recomandare managementului de a lua o astfel de initiativa in Marea Britanie. Grupul farmaceutic GSK a luat deja masuri in aceasta privinta, iar responsabilul cu departamentul de transport, Adran Doyle, decalra: "Nu a fost o experienta prea placuta, dar a meritat efortul". Compania a reusit sa scada cu 25% costurile de transport la filialele din Marea Britanie.
Compania KPMG din Marea Britanie, din domeniul serviciilor financiare, cheltuieste  5 milioane de lire sterline pe an cu transportul angajatilor. La inceputul acestui an, KPMG a initiai un program care presupune un numar redus de furnizori si explicatii pentru noile rezervari facute de angajati. KPMG estimeaza ca programul urmeaza as duca la micsorarea cu 40% pe an a costurilor cu transportul angajatilor obisnuiti si cu 30% pe an a celor cu limuzinele de lux pentru conducerea executiva.
Johnatan Willoughby, un specialist al transportului terestru, care conduce compania de consultanta W5ive, lucreaza in prezent cu mai multe companii multinationale, incercand sa obtina reduceri substantiale de costuri. El spune ca firmele pot obtine acelati nivel procentual al economiilor ca in cazul cheltuielor cu hotelurile si transportul aerian.
"Eu obisnuiesc sa numesc aceasta o categorie cu costuri scazute si cu un mare grad de implicare sentimentala", spune el despre bugetele pentru automobile si taxiuri. "Are cineve nevoie de sigla Mercedes atunci cand calatoreste pe o distanta scurta? Probabil ca nu". El este de parre ca firmele pot face parteneriate prin care pot folosi in comun masinile de la aeroporturi, ceea ce ar duce la salvarea costurilor ascunse cum ar fi timpul de asteptare si a costurilor cu automobilele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels