Companii

Trei consortii concureaza pentru 20,5 milioane de euro puse la bataie de Primaria Capitalei pentru fluidizarea traficului

Trei consortii concureaza pentru 20,5 milioane de euro puse la bataie de Primaria Capitalei pentru fluidizarea traficului

Municipalitatea urmareste asigurarea prioritatii transportului public fata de cel privat si reducerea timpului de deplasare sau de asteptare precum si reducerea consumului de carburanti

27.10.2006, 16:33 18

Imtech impreuna cu Peek & Delcan, Swarco impreuna cu UTI International si Siemens Germany in consortiu cu Siemens Austria s-au angajat in faza finala a licitatiei privind proiectul de trafic management elaborat de Primaria Capitalei.
Valoarea proiectului este de 20,5 milioane de euro, contributia municipalitatii fiind de 3,5 mil. euro, diferenta de 17 mil. euro fiind asigurata printr-o co-finantare de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).
In faza initiala a licitatiei s-au inscris 18 companii si consortii, dintre ele doar cinci ajungand in etapa a doua, cele trei finaliste si Electronic Trafic S.A. in consortiu cu Marac Electronics si Sagem Comunications in consortiu cu Ineo Sytrans si cu Siemens Austria, care nu au mai depus oferte pentru etapa finala.
Termenul limita de depunere a ofertelor a fost 13 octombrie, urmand ca pana la sfarsitul lunii, dupa analiza Comisiei de Evaluare, municipalitatea sa anunte castigatorul licitatiei. Cele trei consortii nu au participat la prima etapa a licitatiei, fiind considerate precalificate. Evaluarea ofertelor a fost realizata de primarie in colaborare cu WSP UK & TRAPEC S.A., documentatia privind evaluarea ofertelor a fost aprobata de Unitatea de Implementare a Proiectului si BERD.
Primaria Municipiului Bucuresti va investi cele 20 de milioane de euro pentru realizarea unui proiect de trafic management, care vizeaza crearea unei retele de 100 de semafoare supravegheate computerizat prin care traficul din acele zone sa poata fi controlat in timp real.
Proiectul face parte din programul municipalitatii de fluidizare a traficului, crestere a sigurantei si reducere a emisiilor de gaze poluante de catre autovehiculele din Capitala.
"Acest proiect este un inceput, un proiect pilot care va aduce beneficii transportului public de pasageri dar si celui privat", a declarat pentru ZF Gheorghe Udriste, director executiv al Directiei de Transporturi, Drumuri si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei.
Municipalitatea urmareste prin dezvoltarea acestui program asigurarea prioritatii transportului public fata de cel privat si reducerea timpului de deplasare sau de asteptare precum si reducerea consumului de carburanti.
Castigatorul licitatiei va monta pe autobuze si troleibuze dispozitive GPS (sistem de pozitionare globala), pozitia lor in traseu urmand sa fie monitorizata de un centru de control.
In afara de sincronizarea computerizata a celor 100 de semafoare pozitionate in punctele cu trafic intens, centrul de control va avea posibilitatea de a urmari in timp real traficul bucurestean prin intermediul a peste 100 de camere de filmat, care vor permite marirea imaginilor preluate si rotirea acestora. Scopul lor va fi de a indica punctului de control rutier unde sunt situate aglomerarile de masini pentru a se lua masurile necesare.
Trafic managerii vor avea posibilitatea, in functie de fiecare situatie in parte, de a acorda prioritate in intersectii mijloacelor de transport in comun prin pastrarea culorii verzi la respectivele semafoare. Aceeasi metoda va putea fi aplicata si in cazul arterelor bucurestene cu un grad ridicat de trafic, unde culoarea de trecere va putea fi mentinuta mai mult, in functie de aglomerarea rutiera, asigurand astfel fluidizarea traficului si reducerea timpului de asteptare la semafor. Sediul centrului de comanda rutiera va fi amplasat in zona Drumul Taberei, constructia imobilului fiind in curs de desfasurare. La acest proiect a contribuit si Politia Municipiului Bucuresti, care isi va desfasura o parte din operatiunile de monitorizare a traficului in aceeasi cladire.
Montarea dispozitivelor GPS va fi efectuata intr-o prima etapa autobuzelor si troleibuzelor care au posibilitatea de a se abate de la traseu. Strategia primariei este de a acorda prioritate mijloacelor de transport in comun pentru reducerea duratelor traseelor dar si pentru a atrage noi pasageri, reducand astfel numarul autovehiculelor implicate in trafic. In acelasi timp se va putea lua decizia de a scadea numarul de autobuze sau troleibuze de pe un anumit traseu intr-un anumit interval orar, urmand ca, in urma datelor primite de centrul de control, la orele de varf numarul acestora sa fie suplimentat.
Experienta acumulata prin derularea acestui proiect pilot urmeaza sa fie folosita pentru administrarea eficienta a intregului oras. "Momentan, va fi vorba de monitorizarea in timp real a 100 de intersectii, urmand ca acelasi sistem sa fie implementat pe toata aria orasului", a declarat Udriste.
In marile orase europene, ca Viena, Londra, Paris sau Amsterdam, oficialitatile locale au adoptat astfel de proiecte inca de acum multi ani. Strategia lor este de a fluidiza si a administra cat mai bine traficul rutier urban, in special in zonele centrale, luand in acelasi timp o serie de masuri care sa duca la scaderea traficului in zonele deosebit de aglomerate. Accesul cu masina in centrul Amsterdamului este permis, de exemplu, numai taxiurilor, vehiculelor care apartin sau transporta persoane cu handicap fizic si vehiculelor folosite in situatiile de urgenta.
In acelasi timp, primaria din capitala Olandei a implementat un sistem de parcare platita care sa incurajeze parcarea cat mai indepartata de centrul orasului. Oficialii olandezi au impartit orasul in mai multe zone, costul parcarii depinzand de apropierea fata de centru. Scopul lor este de a incuraja soferii auto sa foloseasca mijloacele de transport in comun.
Dupa exemplul dat de Viena, Amsterdam sau alte mari metropole ale lumii, Primaria Capitalei urgenteaza programul de inchidere a "inelelor stradale".
Cel mai apropiat de centru dintre ele urmeaza sa fie inchis, deci eficientizat prin conectarea cu celalat capat, prin pasajul Basarab, urmand ca al doilea inel sa fie inchis in zona Doamna Ghica - Chisinau. In Viena, prezenta acestor inele rutiere permite autovehiculelor sa tranziteze orasul sau sa se deplaseze in alte puncte de interes fara a traversa centrul orasului, asigurand astfel un trafic moderat si scaderea vizibila a noxelor de esapament emise.
In cadrul acestui program, Primaria Municipiului Bucuresti deruleaza si alte proiecte, cu o valoare totala de peste 1,5 mld. euro.
Printre ele se numara crearea de parcari subterane, pentru 22 de locatii efectuandu-se deja studiile de fezabilitate, si crearea de pasaje pietonale supra si subterane, Basarab, Doamna Ghica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO