Companii

Un roman mananca 20 de tablete de ciocolata pe an

24.09.2009, 15:52 277

Compania Kraft Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piataciocolatei si a cafelei, cu afaceri de 156 mil. euro in 2008, avandut anul trecut 35 de milioane de tablete de ciocolata Poiana,ceea ce, la un pret mediu de vanzare la raft de 2,7 lei (0,73 euro)pentru o tableta, inseamna incasari de peste 25,6 mil. euro,conform estimarilor ZF.

"Vanzarile marcilor Poiana si Milka se vor mentine aproape denivelul de anul trecut. Milka este aproape de Poiana ca si volum devanzari. Momentant nu am observat o revenire a consumului in piata,iar in ultimele luni vanzarile sunt mai mici fata de perioadasimilara a anului trecut. Trebuie sa tinem cont si ca perioada devara se caracterizeaza printr-o scadere a vanzarilor, care revindupa perioada de toamna", spune Doina Cavache, corporate affairsmanager al Kraft Foods Romania. Marca Poiana aduce aproximativ 50%din vanzarile totale raportate de Kraft Foods pe segmentulciocolata, potrivit informatiilor companiei care nu a precizatvaloarea acestora. "De la inceputul anului, pretul produselorPoiana a fost majorat cu aproximativ 5% datorita fluctuatieicursului valutar, pentru ca materiile prime sunt aduse dinimport."

Valoarea pietei de ciocolata este estimata la peste 200 mil.euro. Kraft detine in portofoliu cel mai vandut brand de tablete deciocolata, Poiana, in timp ce pe segmentul premium activeaza cuMilka. "Piata ciocolatei va inregistra anul acesta o crestere depana la 5%."

Consumul anual de ciocolata este in Romania de 2 kilograme pecap de locuitor (20 de tablete de 100 de grame), spre deosebire deBelgia unde se consuma 5 kilograme, conform datelor furnizate decompanie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO