Companii

Un start-up pe zi: O familie din Bucureşti a pariat 15.000 de euro pe o băcănie cu produse din Maramureş, Bucovina şi Oltenia

Coşul mediu pentru clienţii băcăniei ajunge la 35 de lei

Coşul mediu pentru clienţii băcăniei ajunge la 35 de lei

Autor: Corina Mirea

25.01.2014, 10:15 442
Doina şi Liviu Oprea, un cuplu din Bu­cureşti, fără experienţă în industria alimentară, au hotărât în vara lui 2011 să renunţe la jo­burile full time pentru a-şi deschide o băcănie în centrul Capitalei.
 
„Băcănia cu suflet“ sau „Donia“, cum se mai nu­meşte mica afacere de fa­milie, şi-a deschis „por­ţile“ cinci luni mai târziu, iar pe rafturile aces­teia se regăsesc în prezent mii de produse tra­di­ţionale din zone precum Maramureş, Bu­co­vina sau Oltenia. Cei doi antre­perenori au in­vestit 15.000 de euro în acest business, iar la finalul lui 2012 băcănia a ajuns la afaceri de peste 65.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. „Ideea a pornit de la vacanţele pe care le-am petrecut în zona de nord a ţării, prin Maramureş. Ne-a plăcut foarte mult faptul că acolo tradiţiile încă se păstrează şi că mâncarea nu numai că este foarte bună, dar se face după reţete vechi.
 
În Bucureşti totul este puţin distorsionat şi chiar şi lucrurile care sunt prezentate ca fiind tradiţionale sunt readaptate şi, practic, tradiţiile se pierd.
 
În plus, ne gândeam de ceva timp să pornim o afacere, având în vedere că domeniul în care eu lucram, mai bine spus nişa respectivă, a fost puternic afectat de criză“, spune Liviu Oprea, 53 de ani, fost manager al unui lanţ de magazine cu profil IT&C şi absolvent al Facultăţii de Electronică şi Telecomunicaţii din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti.
 
Deşi afacerile băcăniei au depăşit 60.000 de euro la finalul anului 2012, cei doi antreprenori încă nu au ajuns să facă profit şi spun că, în prezent, businessul a ajuns în stadiul în care veniturile reuşesc să acopere cheltuielile. Ei estimează însă că până la finalul acestui an firma va intra pe profit, ceea ce le va permite să îşi deschidă un alt „punct de lucru“ mai mic, tot în Capitală.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO