Companii

Unilever a luat licenţa pentru Rom şi aduce pe piaţa îngheţatei al treilea brand local

Unilever a luat licenţa pentru Rom şi aduce pe piaţa îngheţatei al treilea brand local

Vânzările de îngheţată cresc în sezonul estival, perioadă în care şi bugetele de marketing sunt mai mari

11.07.2010, 23:21 475

Producătorul a încheiat un parteneriat cu Cadbury prin care apreluat licenţa pentru brandul Rom, lansând astfel pe piaţă a treiamarcă locală de îngheţată din portofoliu, după Napoca şi BigMilk.
Rom este brandul numărul unu pe piaţa batoanelor de ciocolată dinRomânia după cota de piaţă în volum, potrivit datelor furnizate dereprezentanţii Cadbury.
Această mişcare va diminua preţul mediu al portofoliului deîngheţată al Unilever, în condiţiile în care, la nivelul pieţei,brandurile locale sunt de circa două ori mai ieftine decât celeinternaţionale.
"Unilever a decis să încheie un parteneriat de licenţiere abrandului Rom cu Cadbury - proprietarul mărcii - pentru producţia,distribuţia şi promovarea îngheţatei Rom. Acest parteneriat vacontinua şi după anul 2010", a declarat Daniel Bărbulescu, CategoryManager Ice Cream, Savoury & Tea în cadrul Unilever SouthCentral Europe.

Reeditează modelul Milka, însă pe un brandlocal
"Regăsirea unui brand de ciocolată în alte categorii de dulciuri,mai ales îngheţată, este un model testat pe pieţele din afară", adeclarat Ruxandra Stănuică, managerul de marketing al CadburyRomânia, care adaugă că şansele de reuşită ale unui astfel deproiect cresc cu cât marca este mai puternică.
Un astfel de parteneriat a fost încheiat în urmă cu câţiva aniîntre Kraft Foods şi producătorul bulgar de îngheţată Darko, pentrulicenţierea brandului Milka.
Anul trecut, Darko a început distribuţia acestei îngheţate înRomânia, piaţă pe care Milka este lider pe segmentul tabletelor deciocolată, după cota în valoare. Până acum însă, brandul deţinut deKraft nu a ajuns la o cotă semnificativă pe piaţa locală aîngheţatei, creşterea acestuia fiind limitată probabil depoziţionarea pe segmentul superior de preţ. "Îngheţata Rom esteprodusă la fabrica Friesland din Cluj, unde producem gamaîngheţatelor Napoca", a mai precizat Daniel Bărbulescu.
Napoca le-a adus cele mai mari vânzări în2009
Unilever şi-a făcut intrarea pe piaţa de profil din România înprimăvara lui 2009, când a anunţat preluarea brandului Napoca de laFriesland Foods şi lansarea diviziei de îngheţată Algida (cubranduri precum Magnum sau Carte d'Or ) la nivel local. Tranzacţianu a inclus însă linii de producţie, acestea fiind încă înproprietatea companiei olandeze Friesland Foods. La scurt timp dupăintrarea pe piaţă, Unilever a lansat un al doilea brand local, BigMilk, care însă este produs în Polonia pentru piaţaromânească.
La finele sezonului de vară de anul trecut, Unilever ajunsese la ocotă valorică de piaţă de 14 pe segmentul îngheţatei, potrivitstudiilor de piaţă citate de companie. Napoca i-a adus cele maimari vânzări, peste rulajele realizate de mărcile Big Milk şiMagnum.
Vânzările de îngheţată ale Unilever în România pot fi estimateastfel la 15-20 mil. euro la nivelul lui 2009, compania fiind altreilea mare jucător după cifra de afaceri, după Nestle şi BettyIce.
Subsidiara locală a gigantului anglo-olandez din industriabunurilor de larg consum Unilever a raportat pe 2009 o cifră deafaceri de 750 mil. lei (177 mil. euro) şi o pierdere de 12,6 mil.lei (3 mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Rom şi Kandia se întorc la familia Meinl
Toate brandurile de ciocolată ale Cadbury România - printre careRom, dar şi Kandia şi Laura -, precum şi bomboanele Sugus şiSilvana şi marca Măgura au fost preluate în urmă cu câteva zile decătre un fond de investiţii deţinut de familia austriacă Meinl,proprietara grupului Julius Meinl - unul dintre cei mai marijucători pe piaţa cafelei premium la nivel mondial.
Austriecii au revenit astfel pe piaţa locală a ciocolatei printr-otranzacţie cu Kraft Foods, compania care a preluat Cadbury la nivelinternaţional în acest an şi care a fost condiţionată de ComisiaEuropeană să vândă Cadbury România şi Cadbury Polonia pentru a nuajunge la o poziţie dominantă pe piaţa ciocolatei din cele douăţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO