Companii

Unirea Shopping Center a facut profit de 500.000 de euro pe primul trimestru

25.05.2005, 19:29 53

Compania care opereaza complexul Unirea Shopping Center din Capitala a raportat pe primul trimestru un profit

de 19,1 miliarde de lei (0,52 milioane de euro), conform raportului trimestrial al societatii.

Profitul trimestrial al societatii este de doua ori mai mare decat cel inregistrat pe tot anul 2004, cand compania a obtinut un rezultat pozitiv de 9,4 miliarde de lei (0,24 milioane de euro).

Cifra de afaceri a Unirea Shopping Center s-a situat la un nivel de 125,9 miliarde de lei (3,48 milioane de euro), in timp ce cifra de afaceri pe tot anul 2004 a fost de 505,9 miliarde de lei (13,07 milioane de euro). Compania nu a facut publice rapoartele pe primul trimestru al anului 2004, ci doar raportul pe primele sase luni ale anului trecut.

Cosmin Udor, directorul de marketing al Unirea Shopping Center, a declarat ca societatea se concentreaza in acest moment pe deschiderea oficiala a parcarii supraetajate, care va avea loc in cursul zilei de azi.

Udor a adaugat ca Unirea Shopping Center planuieste ca pe viitor sa transforme etajul patru al magazinului in food court.

"La etajul patru avem deja un cazinou si planuim deschiderea mai multor restaurante pe acest etaj." Unirea are in plan deschiderea mai multor sali de cinematograf in interiorul magazinului, care dupa spusele lui Udor "vor avea mai putine locuri, dar vor fi in numar mai mare".

Actionarul majoritar al companiei este societatea Nova Trade, cu o participatie de 65,4%. Cei mai importanti actionari minoritari sunt fondul de investitii Broadhurst, care detine 11% din actiuni, si SIF Muntenia, cu o participatie de 9%. Unirea Shopping Center este controlata de omul de afaceri Dan Adamescu, prin intermediul societatii Nova Trade. Adamescu mai controleaza societatea de asigurari Astra si are mai multe imobile de birouri printre care se numara Modern Business Center, cladirea in care se afla sediul Bursei de Valori.

Unirea are o suprafata totala de aproximativ 84.000 de metri patrati, din care peste 32.000 de metri patrati reprezinta suprafata totala a corpului central, 25.000 de metri patrati corpul Calarasi si 26.000 de metri patrati corpul Splai.

In luna februarie a acestui an, actionarii Unirea Shopping Center au aprobat majorarea capitalului social al societatii de la 52 de miliarde de lei (1,2 milioane de euro) pana la nivelul maxim de 600 miliarde de lei (15 milioane de euro), prin aport in natura reprezentat de parcarea multietajata din apropierea magazinului.

Magazinul Unirea a fost inaugurat in 1976, avand, initial, ca obiect de activitate comertul cu amanuntul de produse alimentare, nealimentare si de alimentatie publica.

La sfarsitul anului 1999 societatea comerciala S.C.D.M.A.I. UNIREA S.A., care detine activul Magazin Universal Unirea, a fost privatizata, moment in care este schimbata si vechea denumire de Magazin Universal in Unirea Shopping Center.

Schimbarile au demarat la inceputul anului 2000, prin stabilirea profilului etajelor si reorganizarea magazinelor din corpurile Centrale si Splai.

Segmentul tinta al Unirea Shopping Center este, in prezent cel mijlociu, cu extensie spre superior, iar ca medie de varsta vizeaza populatia intre 20 si 60 de ani, cu accent pe segmentul de populatie tanara (20-35 de ani). Principalii concurenti pe piata de profil sunt complexurile comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania, dar si magazinele Bucur-Obor sau Cocor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO