Companii

Ursus a avut vanzari cu 24% mai mari in volum in trimestrul doi

10.11.2006, 18:34 22

Compania Ursus Breweries, numarul doi pe piata locala a berii, a inregistrat in al doilea trimestru al anului fiscal (aprilie 2006-martie 2007) o crestere de 24% a vanzarilor in volum, dupa extinderea capacitatilor de productie ale fabricii din Buzau. Cresterea totala a vanzarilor din primele sase luni ale acestui an a fost de 13%, sub ritmul de 17% inregistrat de piata, datorita limitarilor capacitatilor de productie.
"In primul trimestru, dezvoltarea business-ului nostru a fost limitata de capacitatea de productie existenta, insa vanzarile au crescut in al doilea trimestru cu 24%", informeaza SABMiller.
Aceleasi limitari de productie au determinat ca in anul fiscal trecut (aprilie 2005-martie 2006) vanzarile filialei locale a SABMiller sa creasca cu doar 5% in volum.
Ursus Breweries a finalizat anul acesta o investitie de 30 de milioane de dolari (25 mil. euro) pentru extinderea capacitatilor de productie ale fabricii de bere de la Buzau. In urma acestei investitii, compania poate ajunge in acest an la o productie de 3,9 - 4 milioane de hectolitri de bere, fata de 3,1 milioane in 2005.
Brandul Timisoreana a inregistrat o crestere de 27% a vanzarilor in primul semestru al anului fiscal, ca urmare a intrarii pe segmentul berii la PET. Potrivit reprezentantilor companiei, dupa ce Timisoreana ajunsese la o cota de piata de 12% in HoReCa, era nevoie si de un ambalaj PET pentru a creste vanzarile in retail.
Din portofoliul Ursus Breweries fac parte trei dintre cele mai cunoscute marci de bere de pe piata locala: Ursus, Timisoreana si Ciucas. Alaturi de acestea, compania mai produce Peroni si Stejar Strong Beer si importa marca Pilsner Urquel.
"Vanzarile Ciucas au crescut cu 22% pe segmentul economic", spun reprezentantii grupului.
Ciucas a trecut in ultimele sase luni printr-un proces de imbunatatire a componentelor de marketing, in urma caruia produsul beneficiaza de distributie nationala.
Ursus Breweries a raportat anul trecut un profit brut de 69,7 mil. lei (19,2 mil. euro), fata de 43,2 mil. lei (10,6 mil. euro) in 2004, potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial. Compania a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 538,4 mil. lei (148,1 mil. euro), fata de 360 mil. lei (88 mil. euro) din 2004.
Ursus Breweries, filiala locala a SABMiller, concureaza la nivel local pe o piata de 600 de milioane de euro alaturi de alte companii multinationale: Heineken (care detine in Romania compania Brau Union), InBev (prin filiala locala Interbrew) si Carlsberg (reprezentanta de Tuborg Romania). Alti jucatori importanti pe piata sunt European Drinks si Bere Mures.

Ursus in cifre
21,4% cota de piata in anul fiscal trecut
144 de milioane de euro investitii (incluzand achizitiile)
32 de milioane de euro investitii planificate in acest an fiscal
1.400 de angajati
4 milioane de hectolitri capacitate de productie dupa extinderea finalizata in octombrie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO