Companii

Vanzari in crestere cu 10% pentru Napochim Cluj

14.10.2004, 00:00 25

Compania Napochim din Cluj-Napoca, producatoare de placi din material plastic, a anutat pentru primul semestru al acestui an o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit oficialoilor societatii, vanzarile realizate in prima jumatate a acestui an s-au ridicat la 71 de miliarde de lei (aproximativ 1,7 milioane de euro).
Conducerea firmei considera ca aceasta crestere se datoreaza programului investitional in valoare de 2,7 miliarde de lei, demarat inca de anul trecut pentru cresterii capacitatii de productie si eficientizarii activitatii de prelucrare.
"Valoarea totala a investitiilor a crescut cu 89% fata de anul trecut, iar in ultimul trimestru al acestui an vom mai realiza investitii in valoare de 500.000 de euro", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Chifor, director tehnic Napochim Cluj-Napoca. El a adaugat ca strategia investitionala are ca tinta acorerirea cererii de pa piata, dar si diversificarea gamei de produse.
"Intentionam sa incepem fabricarea unor produse din plastic destinate industriei alimentare, constructiilor si agriculturii. Sunt domenii de interes pe care nu le-am abordat deocamdata", mai spune Chifor.
Productia fizica a firmei a crescut de la 1.550 de tone prelucrate in primul semestru al lui 2003, la 1.580 de tone in acest an.
Anul acesta, firma clujeana a realizat exporturi de peste 16 miliarde de lei, volumul vanzarilor pe piata externa ramanand constant in ultimii ani. Napochim are contracte in Italia, Germania, Ungaria, Israel, Serbia si Bosnia si poarta tratative cu parteneri din Franta.
"Piata interna este foarte nesigura pentru ca in domeniul prelucrarii maselor plastice au patruns multi producatori turci si arabi", afirma Ioan Chifor.
Compania are 381 de angajati care isi desfasoara activitatea in doua centre de productie din Cluj-Napoca. Firma produce articole de menaj, articole pentru echiparea bailor, rechizite scolare precum si alte bunuri de larg consum. Piata de desfacere se bazeaza in proportie de 80% pe o retea de distributie care acopera toate judetele din tara, dar exista si sortimente care sunt livrate prin retelele de hipermarketuri. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 3 milioane de dolari. Napochim functioneaza pe scheletul fabricii chimice din Cluj, infiintata in 1949, care si-a schimbat profil de activitate in 1977.
In 1996, firma clujeana s-a privatizat prin cumpararea de catre PAS a 51% dintre actiuni, restul de 49% fiind impartite intre diferiti actionari.
Actiunile Napochim se tranzactioneaza pe piata RASDAQ, utima tranzactie realizandu-se la un pret de 2.400 lei/actiune.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO