Companii

Vanzarile Beiersdorf au crescut cu 20% in acest an

18.12.2002, 00:00 71

Filiala din Romania a producatorului german de cosmetice Beiersdorf AG (BDF), cunoscuta in special datorita marcii Nivea, estimeaza in acest an vanzari de 18 milioane de euro, cu 20% mai mari fata de anul trecut.
Realizarile companiei pentru acest an sunt in linie cu asteptarile, insa reprezentantii BDF Romania sunt de parere ca, pe ansamblu, piata cosmeticelor a inregistrat o scadere drastica in primele zece luni ale anului.
"Unele segmente de piata au scazut drastic cu pana la 10%, cum ar fi, de exemplu, produsele pentru ingrijire a tenului, deodorantele si produsele de ingrijire a parului. Prima noastra constatare privind evolutia pietei in acest an se refera la consum, care, in mod cert, este sub nivelul asteptarilor noastre, in conditiile in care piata cosmeticelor in Romania continua sa se diversifice," a declarat Richard Frisch, director general al BDF Romania.
Principala cauza care sta in calea dezvoltarii acestei piete este, in opinia lui Frisch, nivelul scazut al venitului, care nu permite consumatorilor "sa-si cumpere tot ce si-ar dori."
Estimarile companiei arata ca piata produselor de ingrijire personala (ingrijirea tenului, creme si lotiuni de corp, deodorante, sampoane, geluri de dus) au scazut de la 65 milioane de euro in perioada ianuarie-octombrie 2001 la 57 milioane de euro in aceeasi perioada a acestui an.
BDF Romania este lider de piata cu Nivea Visage pe segmentul produselor cosmetice destinate ingrijirii tenului, cu o cota de piata de 21,2%, Nivea Body pe segmentul lotiunilor de ingrijire a pielii corpului, cu o cota de piata de 38,2%, cu Nivea Deo pe piata deodorantelor, cu 10,3% si cu Nivea Shower, 24,5%.
"Suntem multumiti de evolutia cotelor noastre de piata, daca luam in considerare evolutia generala a pietei cosmeticelor din Romania," a spus Frisch.
Compania estimeaza si in acest an ca se va mentine in topul principalillor advertiseri de pe piata, anul trecut numarandu-se in primii zece, cu 14,8 milioane de dolari (rate card). Frisch spune ca investitiile companiei in publicitate vor creste in acest an cu 25%.
Produsele Beiersdorf care se gasesc pe piata romaneasca sunt fabricate in Germania, in proportie de 90%, restul provenind din Franta si Italia.
BDF Romania are aproximativ 60 de angajati, iar vanzarile realizate aici reprezinta aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei in zona.
Investitiile companiei din acest an s-au indreptat catre lansarea de noi produse si largirea retelei de distributie. Conditiile actuale ale pietei i-au determinat pe reprezentantii companiei sa nu ia in calcul, cel putin in acest moment, deschiderea unui centru de productie in Romania.
Un reper in acest sens il constituie faptul ca aici produsele Nivea sunt percepute inca drept produse de lux, spre deosebire de alte tari din jur, unde sunt percepute drept produse ce se adreseaza consumatorului cu venit mediu.
Potrivit datelor BDF, piata romaneasca a cosmeticelor este dominata de deodorante, care totusi au inregistrat cea mai drastica scadere in ultimii ani, reprezentand 29% din piata. Sampoanele ocupa 21% din piata, sapunurile- 21%, produsele de ingrijire pentru barbati- 11%, cremele destinate ingrijirii tenului pentru femei- 10%, cremele si lotiunile de uz general- 6% si gelurile de dus 2%.
Pe piata romaneasca, Beiersdorf concureaza cu Procter&Gamble, Unilever, L'Oreal si Henkel.
Compania-mama cu sediul in Germania a inregistrat anul trecut vanzari de 4,5 miliarde de euro, in crestere cu 10,3% fata de 2000. BDF are aproximativ 18.000 de angajati in toata lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO