Companii

Vanzarile QAB au crescut cu 28% pe cel de-al doilea trimestru

27.07.2004, 00:00 13



Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul baururilor racoritoare Pepsi, a inregistrat pe al doilea trimestru al acestui an o crestere cu 28% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Compania nu a furnizat volumul exact al vanzarilor.



In volum, vanzarile companiei au crescut cu 14%, in perioada mentionata, dupa ce pe primul trimestru au avut o dinamica de 30%. Aceasta inseamna o crestere de 21% pe primele sase luni, potrivit reprezentantilor companiei.



Pentru acest an, QAB mizeaza pe o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de dolari, dupa ce anul trecut vanzarile au fost de circa 74 milioane de dolari. Aceasta ar insemna o crestere in dolari de 35% anul acesta, dupa cea de 45% de anul trecut.



Asteptarile sunt motivate de cresterea generala a pietei si de punerea in functiune a noii fabrici a companiei situata la Covasna. Deocamdata, QAB imbuteliaza la Covasna apele minerale Roua Muntilor, lansate recent pe piata, dar intentioneaza sa introduca si linii de imbuteliere pentru sucuri.



Apele minerale Perla, cu care companie era prezenta pe piata apelor minerale au inregistrat in al doilea trimestru o crestere cu 9% in valoare si cu 12% in volum.



Compania si-a propus ca in trei ani sa ajunga cu Roua Muntilor printre primii trei producatori de ape minerale din Romania. Deocamdata pe aceste locuri se afla European Drinks cu Izvorul Minunilor, Coca-Cola HBC Romania cu Dorna si Romaqua cu Borsec.



Cea mai ridicata rata de crestere a inregistrat-o, porivit datelor furnizate de companie, marca de ceaiuri Lipton Ice Tea, de circa patru ori ca valoare si de sase ori in volum. Datele nu sunt insa foarte relevante pentru ca ceaiurile au fost lansate in vara anului trecut.



Marca Prigat, cu care compania este prezenta pe piata bauturilor necarbonatete, a avut o crestere de 31% in valoare si de 22,4% in volum. Prigat este una dintre cele mai bine pozitionate marci din portofoliul QAB, cu o cota de piata de 37%.



Marcile PepsiCo International (Pepsi, Mirinda, 7-Up, Mountain Dew) au generat pe cel de-al doilea trimestru al acestui an o crestere cu 25% in, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea in volum a fost de 11,4%, mai mica decat pe primul trimestru cand a fost de 43%.



Principalii competitori ai QAB pe piata romaneasca sunt European Drinks si Coca-Cola HBC Romania.



European Drinks, care are afaceri si in industria alimentara, a avut anul trecut o cifra de afaceri intre 400 si 600 de milioane de dolari, in timp ce Coca Cola HBC, de circa 200 de milioane de dolari.



Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Canadean, volumul pietei bauturilor racoritoare din Romania se ridica anul trecut la circa 2,1 miliarde de litri, in crestere cu 8% fata de 2002. Pentru anul acesta este preconizata o crestere cu 10% a pietei.



Cresterea consumului de bauturi racoritoare determina jucatorii sa faca noi investitii.



QAB a mai anuntat recent o noua investitie de 4,5 milioane de euro in modernizarea fabricilor din Bucuresti. In fabrica de la Covasna compania a investit 7 milioane de dolari. Noua fabrica QAB de la Covasna, are o suprafata de 30.000 de metri patrati, din care 5.000 este suprafata construita. In prezent, capacitatea de imbuteliere de 14.000 de litri pe ora.



Rivalul Coca-Cola HBC Romania a realizat anul acesta investitii de aproape 38 de milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie.



QAB mai mare o fabrica in Bucuresti. Compania are in total peste 1.000 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO