Companii

Vanzarile QAB, plus 40% la noua luni

01.11.2004, 00:00 11

Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul si distribuitorul bauturilor Pepsi in Romania, a inregistrat o crestere cu 40% a cifrei de afaceri pe primele trei trimestre ale anului. In volum, cresterea a fost de 23% .
"Cresterea QAB trebuie apreciata in contextul in care in acest an  multe companii de bunuri de larg consum au inregistrat o tendinta descendenta", a spus Florin Radulescu, director general Quadrant Amroq Beverages.
QAB are ca obiectiv pentru acest an sa realizeze o cifra de afaceri de 100 de milioane de dolari, in crestere cu 33% fata de circa 75 de milioane de dolari, anul trecut.
Pe de alta parte, cresterea cifrei de afaceri a companiei se datoreaza si maririi capacitatii de imbuteliere, ca urmare a unei investitii de circa 7 milioane de dolari, intr-o fabrica la Covasna. Tot anul acesta, QAB a lansat un nou brand pe piata apelor minerale, Roua Muntilor, cu care urmareste sa ajunga in primii trei jucatori de pe piata.
Compania vinde pe piata romaneasca marcile PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7-UP si Mountain Dew), bauturile necarbonatate Prigat si Lipton Ice Tea.
Cea mai mare crestere in valoare au inregistrat-o marcile PepsiCo (42%),  urmate de Prigat (40%), Lipton Ice Tea (180%), apele minerale Perla si Roua Muntilor (9%).
QAB concureaza in Romania cu rivalul sau international, Coca-Cola, dar si cu producatori autohtoni precum European Drinks si Romaqua.
Anul acesta piata bauturilor racoritoare a fost afectata de vremea racoroasa din timpul verii, astfel ca piata urmeaza sa inregistreze cel mult o stagnare pana la final de an.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO