Companii

Varianta nordica pentru acoperisuri

07.04.2003, 00:00 16

Compania Gasell Profil Bucuresti, filiala a producatorului suedez de profile de tabla de otel Gasell Profil, vrea sa atinga o cota de 5% din piata interna a acoperisurilor, estimata la 2 mil.metri patrati anual, a declarat pentru Ziarul Financiar Leonard Manea, directorul general al firmei.
La un pret mediu de 8-9 euro pe metru patrat luat in calcul de specialisti, vanzarile anuale pe piata materialelor pentru acoperisuri sunt de aproximativ 16-18 milioane euro.
"Pentru 2003, estimam o cifra de afaceri de aproximativ un milion de euro si o rata a profitului de circa 10% din valorea cifrei de afaceri. De la venirea pe piata romaneasca in septembrie 2002, am investit  100.000 euro, urmand ca nivelul acestora sa se dubleze pana la sfarsitul acestui an", a spus Manea. Fondurile vor fi directionate in vederea constructiei de depozite pentru materiale in zonele care nu sunt acoperite de distribuitori, pentru a mari aria de distributie a produselor.
Produsele Gasell Profil sunt prezente pe piata romaneasca prin distribuitori inca de la inceputul anului 2001.
Pe piata interna a acoperisurilor, Gasell Profil intra in competitie cu producatorii de tigla ceramica, de acoperisuri din materiale bituminoase, firmele producatoare de tigla din beton sau cu cele de profile din acoperisuri.
Printre companiile concurente se numara Lindab, Bramac Brasov sau Ceramica Iasi.
"Obiectivele noastre sunt: sa atacam prin colaboratorii nostri piata micilor consumatori, cei casnici, dar si piata proiectelor majore, de mare anvergura, unde in vederile noastre intra marile lanturi comerciale precum Carrefour, Metro, Selgros, Billa sau Cora".
"Pe piata proiectelor majore (n.red. - hale industriale, depozite, magazine), incercam sa ajungem in acest an la 10%. Aici suntem in competitie cu producatorii traditionali de inchideri, palfoane, structuri usoare sau panouri exterioare. Pentru proiectele majore, piata locala poata sa para cu resurse limitate, dar aici intram in competitie cu producatorii locali, cat si cu firmele internationale", explica Manea. El mai spune ca este posibil ca produsele marca Gasell Profil sa fie in viitor comercializate prin intermediul operatorilor specializati din reteaua marilor retaileri precum Bricostore sau Praktiker.
Produsele vandute de Gasell Profil SRL sunt furnizate de doua fabrici ale grupului din Suedia. Filiala romaneasca va acoperi ca arie de vanzari si Republica Moldova, respectiv Bulgaria.
Gasell Profil, cu vanzari anuale de peste 700 mil.euro, apartine grupului Rautaruuki, unul dintre cei mai mari producatori de otel de pe piata nordica.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO