Companii

Vincon vrea inca 5% din piata vinului

11.11.2002, 00:00 127

Producatorul de vinuri Vincon Vrancea vrea sa ajunga, anul viitor, la o cota de piata de 17% din valoarea vanzarilor inregistrate pe plan intern, cu 5% mai mult decat detine acum. Din punctul de vedere al cantitatilor vandute, Vincon este deja lider pe piata, cu o cota de 18,5%.
Topul producatorilor indica, pentru perioada iunie 2001- septembrie 2002, pe primul loc ca volum de vanzari Vincon Vrancea, urmata de Vie Vin Murfatlar, Jidvei si Cotnari.  Din punct de vedere valoric insa, liderul este Vie Vin Murfatlar, urmata de Jidvei, Vincon (cu o cota de 12,1% din piata) si Cotnari, afirma reprezentantii Vincon.
Datele pe care Vincon le detine au fost obtinute in urma unui studiu de piata efectuat de Middle European Marketing Research Bureau (MEMRB) Romania in perioada august-septembrie 2002. Esantionul a cuprins peste 2.000 de magazine din toata tara.
Strategia de crestere a companiei din Vrancea se bazeaza pe majorarea ponderii vanzarilor de vinuri de soi- orientate catre segmentul Premium de consumatori- in totalul vanzarilor societatii.
"In prezent, circa 40% din vanzarile Vincon reprezinta vinurile de pe segmentul Premium, cu denumire de origine controlata. Vrem sa marim aceasta pondere la cel putin 60% anul viitor", a declarat pentru Ziarul Financiar directorul de marketing al Vincon Vrancea, Ghita Pinca.
El precizeaza insa ca societatea nu va pierde din vedere volumul de vin produs. "Valoarea este data de soiuri si ne vom concentra pe cresterea valorica, dar ne intereseaza la fel de mult si volumul, pentru ca ne ajuta in reducerea costurilor pe unitatea de produs", a adaugat Pinca.
Costurile sunt importante pentru reprezentantii Vincon. "Daca nu stapanesti managementul costurilor, s-ar putea sa o iei la vale rau", afirma Pinca.
Ofensiva societatii din Vrancea pe segmentul Premium se va baza pe gamele Beciul Domnesc (cinci soiuri de vinuri rosii) si Domeniile Vincon (sase soiuri de vinuri albe).
Vincon Vrancea detine podgorii proprii si totodata cumpara struguri de pe cel mai mare areal viticol din Romania, care insumeaza 27.500 de hectare :  podgoriile Odobesti, Cotesti si Panciu.
Potrivit studiului MEMRB, Vincon Vrancea a inregistrat deja o crestere semnificativa fata de luna iunie a anului trecut, cand din punct de vedere cantitativ detinea 13,1% din piata. In timp ce cantitatile de vin vandute pe piata interna au crescut in perioada iunie 2001 - septembrie 2002 cu 21%, cresterea Vincon a fost, in aceeasi perioada, de 71%.
Din punct de vedere valoric, vanzarile de vin la nivel national au crescut in perioada mentionata cu 57,8%, in timp ce valoarea vanzarilor Vincon Vrancea s-a majorat cu 127%, compania ajungand la o cota de piata de 12,1%. Piata romaneasca a vinului este estimata la 160 de milioane de euro anual.
Compania din Vrancea vinde atat direct, in special clientilor de tip Metro, Selgros, Carrefour, Horeca, Mega Image, cat si prin intermediul distribuitorilor. 
Majoritatea vanzarilor Vincon Vrancea sunt reprezentate, in acest moment, de vinurile albe, dar compania afirma ca este pregatita pentru tendinta de pe pietele din occident, unde se consuma acum mult vin rosu, sec si tanar.
"La nivel mondial, 80% din cantitatile de vin vandute sunt vinuri rosii si 20% albe. In Romania, 75% din vinurile de pe piata sunt albe, in timp ce 25% sunt rosii. In 10-15 ani aceasta va fi proportia si la noi", spune Vlad Sanders, Director Media la Vincon.
Principalii actionari ai companiei sunt Luchi Georgescu, prietena vicepre-sedintelului clubului de fotbal Dinamo Bucuresti, Gigi Netoiu, si fotbalistul Gica Popescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO