Companii

La vremuri noi, beneficii noi: sesiunile de terapie şi programul flexibil devin parte din pachetele de recompensare. Programele de teambuilding, posibilitatea de a avea un program flexibil şi psihoterapia şi-au făcut loc în ultimele luni în topul beneficiilor oferite angajaţilor, în încercarea de a-i (re)motiva să vină la birou

La vremuri noi, beneficii noi: sesiunile de terapie şi...

Autor: Ramona Cornea

19.05.2022, 00:04 352

Companiile caută metode prin care să ofere beneficii cât mai potrivite nevoilor angajaţilor, dar sunt atente şi la optimizarea bugetelor, folosind acele beneficii cu o fiscalitate redusă. Tichetele de masă, tichetele cadou, serviciile medicale private, contribuţia la Pilonul 3 de pensii sau decontarea transportului sunt doar o parte dintre beneficiile pentru angajaţi care au o taxare foarte redusă, arată calculele furnizate de emitentul de tichete valorice Edenred.

„Dacă până în prezent, ne uitam la pachete care includ asigurare medicală privată, tichete de masă şi tichete cadou sau abonamente la sală/ bibliotecă, acum vedem o varietate de beneficii în zona de wellbeing, îmbunătăţiri aduse de companii pentru un confort sporit în reîntoarcerea la birou, dar şi altele“, a spus pentru Florin Godean, country manager al Adecco România, companie de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim temporar.

Printre beneficiile integrate recent în oferta de job, Godean menţionează programul flexibil de lucru şi opţiunea de a munci remote măcar câteva zile pe săptămână, reamenajarea birourilor şi a spaţiilor de lucru, vouchere digitale pentru tichete cadou şi chiar posibilitatea de gestionare a pachetului de beneficii.

„În ceea ce priveşte ultima opţiune, angajaţii pot utiliza fondurile primite lunar de la angajator prin intermediul unei platforme online, alegându-şi beneficiile în funcţie de necesităţi. Companiile prezintă un interes crescut în zona de extindere a pachetului de beneficii către membrii familiei angajaţilor, asigurarea unei bone/menajere, oferirea opţiunii de sabatic pentru membrii echipelor sau al 13-lea salariu“, spune el.

Un alt beneficiu care îi poate ajuta pe angajatori să se diferenţieze în piaţă este şi ideea săptămânii de 4 zile, optând însă pentru scurtarea programului de lucru la 32 de ore, spre deosebire de proiectul de lege propus anul acesta, cu 40 de ore comasate în patru zile de lucru, crede reprezentantul Adecco.

„În ultima vreme, angajatorii din zona de white collar pun accent pe flexi-time, mixul între office şi remote work, programe de wellbeing pentru angajaţi, dar şi activităţi pentru social interaction, cum ar fi teambuildinguri, concerte/spectacole, iesiri în oraş etc.  Prin comparaţie, companiile care angajează cu prepon­derenţă blue collar, merg în continuare pe tichete de masă, bonusuri de integrare şi de performanţă sau oferă zilnic o masă caldă anga­jaţilor“, continuă el.

Bogdan Gabor, country manager al Lugera, companie de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim temporar, este de părere că anul 2022 duce mai departe tendinţele conturate încă de anul trecut.

„Lucrul la distanţă, spre exemplu, chiar dacă tot mai multe organizaţii dau semne că îşi doresc ca anga­jaţii să revină la birou, rămâne pe masa negocierilor atât în retenţie, cât şi în atragerea de noi candidaţi. În acord cu aceasta, companiile îşi sprijină angajaţii care lucrează în sistem de telemuncă, acordând sume de bani în vederea acoperirii cheltuielilor cu utilităţile sau pentru amenajarea spaţiului de lucru. Dacă acestea se încadrează în plafonul de 400 de lei lunar, aceste sume nu sunt impozabile, nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiilor de asigurări sociale şi sunt deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.“

În plus, el spune că observă o mai mare preocupare pentru sănătatea angajaţilor. Multe organizaţii au în pachetul de beneficii abonamente la clinici private sau asigurări de sănătate sau acoperă costuri pentru psihoterapie.

De asemenea, numărul evenimentelor de teambuilding, training-urile faţă-în-faţă şi cererea de servicii de coaching, individual sau de echipă, au înre­gistrat o creştere rapidă şi în forţă de la începutul anului.

Conform unui studiu realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada fe­bruarie – aprilie 2022, 58% dintre companiile din această industrie spun că au introdus noi beneficii în timpul pandemiei, beneficii care variază de la oferirea unor echipamente de birou, creşterea sau diversi­ficarea  beneficiilor din zona de sănătate şi wellbeing, consiliere psihologică sau plata unui procent din utilităţi.

„Cele mai populare iniţiative de wellbeing sunt în acest an sesiunile de dezvoltare personală, programele de sport, activităţile recreative, teambuildinguri sau psihoterapia“, spune Cătălin Iorgulescu, vicepre­şedinte al ABSL.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO