Companii

Walmark si-a majorat cu 50% vanzarile

09.02.2006, 20:31 13

Reprezentanta din Romania a companiei farmaceutice Walmark din Cehia a inregistrat anul trecut o crestere cu 52% a cifrei de afaceri, la aproape 9 milioane de euro, peste estimarile initiale ale companiei.

"Estimam o crestere de 25-30% a afacerilor companiei pentru anul in curs. Cresterea portofoliului de produse si investitiile in publicitate au stat la baza evolutiei pozitive inregistrate de companie anul trecut, tendinta ce se va manifesta si in 2006", a declarat directorul general Walmark Romania, Horia Valcu.

Extinderea portofoliului companiei a vizat produse pentru slabit sau enzime digestive.

"La rate-card, investitiile in publicitate au fost anul trecut de aproximativ 12 milioane de euro", a precizat Horia Valcu. Fondurile anuale alocate de companie pentru promovarea produselor se ridica la 1,5 - 2 milioane de euro, nivel care se va mentine si pe parcursul acestui an.

Potrivit oficialului companiei, cresterea are la baza potentialul ridicat pe care il are piata romaneasca de vitamine si suplimente nutritive si pozitia detinuta de Walmark pe acest segment.

Piata de vitamine si suplimenti naturali a inregistrat un ritm de crestere sustinut anul trecut datorita schimbarii treptate a obiceiurilor de consum ale populatiei din Romania, potrivit companiilor din piata.

"Walmark este lider pe piata suplimentelor nutritive cu o cota de 18% pe primele 3 trimestre din 2005, iar daca extindem acest segment pentru a include si vitaminele si alte OTC-uri (medicamente fara prescriptie - n.r.), avem o cota de 12%", a mai spus Valcu. Pe acelasi segment al pietei sunt prezente si companiile Europharm, Terapia, Sicomed, Ozone sau Hofigal.

El a afirmat ca ritmul de crestere a pietei de suplimente nutritive se va mentine la 10-15%, valoarea acesteia fiind estimata in 2005 la circa 45 de milioane de euro.

Totusi, consumul de vitamine si suplimenti nutritivi din Romania este inca scazut comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Est. Spre exemplu, in Cehia piata este de circa 250 de milioane de euro, la o populatie de doua ori mai mica decat a Romaniei.

Portofoliul Walmark numara 125 de produse din segmentul suplimentilor nutritivi si vitamine, dar si dermocosmetice.

Walmark a intrat pe piata romaneasca in 1997, iar in prezent subsidiara din Romania ocupa locul trei la nivelul grupului ca valoare a vanzarilor. Compania este prezenta si pe pietele din Cehia, Slovacia, Polonia si Bulgaria.

alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO