Companii

Zaharul Oradea, afaceri mai mari cu 10%

11.01.2006, 19:25 56

Compania Zaharul Oradea, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala, estimeaza in acest an o crestere de 10% a cifrei de afaceri, pana la 31 mil. euro, dupa ce a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de 28 mil. euro, egala cu cea din 2004.

Compania a anuntat pentru anul trecut o crestere de 400% a exporturilor, fata de 2004, in urma contractelor incheiate cu parteneri din Ungaria.

"Avem avantajul pozitionarii geografice, langa granita cu Ungaria, tara recent intrata in Uniunea Europeana. Aceasta situatie a determinat o crestere de 400% a exporturilor", a declarat Corneliu Pentilescu, directorul general al companiei oradene.

Productia destinata pietelor externe acopera circa 8% din cifra de afaceri a companiei din judetul Bihor, in timp ce 92% este realizata prin vanzarea produselor Diamant pe piata interna.

In ultimii cinci ani, compania a realizat investitii in special pentru cresterea capacitatii de productie si a randamentului de extractie, diversificarea gamei de produse si marirea capacitatii de ambalare. Valoarea totala a investitiilor in 2005 se ridica la 2 mil. de euro.

Alinierea la standardele de productie ale Uniunii Europene i-a determinat pe actionarii producatorului din Oradea sa realizeze la sfarsitul anului trecut o majorare de capital social de circa 25 de milioane de euro in vederea modernizarii fabricii din Oradea. In 2004, Zaharul Oradea a inregistrat pierderi de 5,3 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finante. Pentru acest an reprezentantii companiei asteapta si primele profituri.

"Industria zaharului este o ramura in care esti obligat sa investesti in permanenta, daca vrei sa ai produse care sa garanteze siguranta cumparatorului si sa fii competitiv pe piata", a mai spus Pentilescu.

Desi piata de retail este in continua dezvoltare, in cifra de afaceri a producatorului din judetul Bihor, segmentul retail&distribution reprezinta doar 42%. "Ponderea cea mai mare in cifra noastra de afaceri o au producatorii industriali", mai spune Pentilescu. Principalii clienti ai companiei sunt producatorii din industria alimentara, printre care Coca-Cola HBC, Unilever SCE, Terapia, Romaqua Group, Euro Food si Perfetti van Melle.

Zaharul Oradea produce sub marcile Diamant si Briliant si are o cota de piata estimata la 18%. Printre cele mai noi produse ale companiei se numara baghetele de zahar Diamant ambalate la 4 grame, produs distribuit cu precadere in segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).

"Piata locala e inca imatura, sensibila la importuri ieftine, dominata de factorul pret", mai spune Pentilescu.

Piata locala a zaharului se ridica la circa 215 milioane de euro anual.

Fabricile de zahar de la Roman, Bod, Ludus si Corabia proceseaza zahar din sfecla de zahar iar cele de la Liesti, Urziceni, Calarasi si Buzau rafineaza zahar brut. Fabrica de la Oradea este singura care proceseaza ambele tipuri de zahar.

Romania a negociat cu UE o cota de productie pentru 537.000 de tone de zahar din care doar 109.000 vor fi alocate pentru zaharul obtinut din sfecla de zahar.

Zaharul Oradea este detinuta alaturi de Zaharul Carei si Zaharul Arad de grupul Cristal Diamant, ai carui actionari sunt compania franceza Cristal Union si cea germana Pfeifer&Lagen, care activeaza tot in industria zaharului.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO