Companii

Zaharul Oradea si-a dublat afacerile in primul semestru si a ridicat obiectivul pentru intregul an

27.07.2006, 18:45 91

Compania Zaharul Oradea, parte a grupului germano-francez Cristal Diamant, si-a dublat cifra de afaceri in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Este primul an in care inregistram evolutii pozitive, dupa ce in 2005 cifra de afaceri a avut aceeasi valoare ca in 2004. Pana in acest moment, in Romania, nu exista fabrica de zahar care sa inregistreze profit, deoarece piata este una imatura, sensibila la importuri ieftine de zahar alb si dominata de factorul pret", a declarat pentru ZF Transilvania Corneliu Pentilescu, manager general al fabricii din Oradea.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 34,5 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2005, dupa ce la inceputul acestui an evolutia acestui indicator financiar era estimata de companie cu o crestere de 10%.
"Evolutia pozitiva inregistrata pe piata zaharului in ultimele luni ne-a determinat sa reevaluam previziunile facute la inceputul anului. Desi inca piata romaneasca a zaharului este instabila, credem ca ea se gaseste in plina dezvoltare", a precizat Pentilescu.
Zaharul Oradea a bugetat pentru anul acesta investitii de aproximativ 10 milioane de euro intr-un proiect de economisire a energiei si de reducere a consumurilor. Aceasta investitie este o continuare a celor de anul trecut, care s-au cifrat la 2 milioane de euro si au vizat tot reducerea consumurilor energetice si modernizarea capacitatilor de productie. Potrivit reprezentantilor companiei, investitiile in fabrica din Oradea sunt necesare pentru a putea face fata concurentei care va exista pe piata zaharului dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
In ultimii ani, compania oradeana a investit aproximativ 6 milioane de euro in cresterea productivitatii si in crearea de noi ambalaje. De asemenea, la sfarsitul lui 2005, compania a realizat o marire de capital in valoare de 25 de milioane de euro, bani care vor fi orientati tot inspre investitii.
Zaharul Oradea produce sub marcile Brilliant si Diamant, prima fiind ambalata doar la saci de 50 de kilograme, iar cea de-a doua fiind prezenta pe piata in sapte sortimente.
"Intentionam sa dezvoltam actualul portofoliu de produse, iar in prezent, avem in studiu cateva proiecte. Principala noutate a anului trecut a fost lansarea produsului zahar Diamant, ambalat in folie dublu laminata", a precizat Pentilescu.
Tot anul trecut, compania a lansat baghetele de hartie cu 4 grame zahar cristal, produs, despre care oficialii companiei spun ca va fi destinat mai ales pietei HoReCa. Potrivit propriilor estimari, compania Zaharul Oradea detine o cota de piata de aproximativ 14-18%, alti jucatori importanti pe piata zaharului fiind Agrana Romania si Zaharul Liesti. Potrivit statisticilor, consumul de zahar al Romaniei este de circa 500 de mii de tone pe an, iar pe cap de locuitor consumul este de 25 kg pe an.
Principalii clienti ai companiei sunt producatorii din industria alimentara, printre acestia numarandu-se Coca-Cola HBC, Unilever SCE, Terapia, Romaqua Group, Euro Food si Perfetti van Melle.
Restul zaharului produs la fabrica din Oradea este cumparat de marile lanturi de comert, principalii clienti ai companiei pe acest segment fiind Metro Cash&Carry, Artima Retail Investements, Selgros Cash&Carry, Cora si Profi.
In 2005, exportul realizat de compania oradeana a reprezentat aproximativ 6% din cifra de afaceri, insa pentru acest an se estimeaza ca exportul va atinge valoarea de 10% din cifra de afaceri, principalele destinatii fiind Ungaria si Italia. Capacitatea de prelucrare a fabricii din Oradea este de 3.200 de tone/zi pentru sfecla de zahar si de 700 de tone/zi pentru zaharul brut.
Compania Zaharul Oradea are ca actionar majoritar grupul Cristal Diamant SAS, societate cu sediul in Franta, care este detinuta in proportii egale de grupul francez Cristal Union si de grupul german Pfeifer&Langen. Din grupul Cristal Diamant SAS mai fac parte alte doua firme de profil, Zaharul Carei si Zaharul Arad, iar pe plan mondial grupul inregistreaza anual o cifra de afaceri de aproximativ 835 de milioane de euro. In prezent, la fabrica din Oradea lucreaza 325 de angajati, iar valoarea capitalului social detinut dupa majorarea de la sfarsitul anului 2005 este de 38,1 milioane de euro (136,2 milioane de lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO