Companii

Zuzu a condus Albalact spre o crestere de 33% a cifrei de afaceri in primul trimestru

01.06.2006, 00:00 27

Compania Albalact din judetul Alba, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria produselor lactate, a inregistrat in primul trimestru din acest an o crestere de 33% a cifrei de afaceri, pana la 19,6 milioane de lei (5,5 mil. euro), pe baza vanzarilor inregistrate de brandul Zuzu, lansat pe piata la inceputul anului.

In aceeasi perioada, profitul net al companiei a fost de 340.000 de euro (1,2 mil. lei), fata de aproape 200.000 de euro in primul trimestru din 2005.

"Vanzarile inregistrate de Zuzu depasesc toate prognozele facute initial si ne determina sa actionam mult mai repede pentru a sustine cererea. Incercam sa extindem capacitatea de depozitare din Bucuresti, pentru ca e zona din care primim cele mai multe solicitari", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.

Actionarii Albalact au investit peste 2 mil. euro pentru crearea brandului Zuzu, pozitionat in categoria iaurturilor si a produselor lactate proaspete. Gama Zuzu cuprinde 23 de produse - lapte si iaurturi - si se adreseaza in primul rand persoanelor tinere si familiilor din mediul urban.

"Zuzu are un potential mult mai mare de crestere fata de Fulga, pentru ca e pozitionat pe segmentul iaurturilor si al lactatelor proaspete mult mai dinamic decat cel al laptelui UHT (n. red. - unde e pozitionat brandul Fulga)", spune Raul Ciurtin.

Potrivit reprezentantilor companiei, investitiile in promovare vor creste de cel putin patru ori in acest an, circa 70% din buget fiind alocat brandului Zuzu. Anul trecut, Albalact a investit aproximativ o jumatate de milion de euro pentru promovarea Fulga.

Alaturi de Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza lapte pasteurizat si branzeturi sub marca Albalact.

Albalact a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 16,5 mil. euro, cu 50% mai mult fata de 2004, in timp ce profitul net al companiei a fost de 825.000 de euro, cu 16% mai mare fata de anul precedent.

Anul trecut producatorul din judetul Alba a alocat circa 300.000 de euro pentru infiintarea propriei ferme de vaci in judetul Hunedoara. In urma acestei investitii, Albalact a colectat in jur de 8.500 de litri de lapte de la propria ferma.

Reprezentantii Albalact au anuntat ca in acest an intentioneaza sa pastreze ritmul de crestere de anul trecut. Dupa rezultatele inregistrate in primele luni din acest an actionarii Albalact spun ca vor incheia anul cu rezultate peste previziunile initiale.

Compania isi va dubla capacitatea de productie in urma unei investitii de peste 7 mil. euro intr-o noua fabrica. Finantarea acesteia se va realiza din fonduri Sapard, din surse proprii ale companiei, din credite bancare, dar si dintr-o majorare de capital social de 1,2 mil. euro.

Fabrica va putea procesa zilnic 200.000 de litri de lapte, dublu fata de capacitatea de productie din prezent a societatii.

Pornind cu o pozitie modesta pe piata lactatelor din Romania, Albalact a devenit un jucator national dupa lansarea brandului Fulga, care a determinat in primul an de la lansare dublarea vanzarilor companiei.

Industria lactatelor e unul dintre sectoarele cu cele mai mici importuri, insa in opinia producatorilor situatia se va schimba odata cu disparitia taxelor vamale.

Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO