Eveniment

Aeroportul Otopeni, la final cu investiţiile de 52 milioane de euro în noul terminal de plecări

Aeroportul Otopeni, la final cu investiţiile de  52 milioane de euro în noul terminal de plecări

Noul terminal va adăuga 52 de ghişee de check-in şi opt porţi de îmbarcare pentru pasageri. Foto: Mediafax

Autor: Mirabela Tiron

01.11.2012, 00:06 4253

Aeroportul Henri Coandă (Oto­peni), cel mai mare din ţară, va avea de săptămâna viitoare un nou terminal de plecări, în urma unei investiţii de 52 de milioane de euro, ceea ce va descon­gestiona traficul.

"În prima fază, pe acest terminal vom procesa cursele interne, iar ulterior şi pe cele externe. Acest terminal va dubla capacitatea aeroportului (la 10-11 mil. pasageri - n. red.)", a declarat el. Anul trecut, aeroportul a înregistrat 5 mi­lioane de pasageri, iar anul acesta aşteaptă o creştere a traficului după ce şi companiile low-cost au început să ope­reze curse pe Otopeni. Constructia nou­lui terminal, cu o suprafaţă de aproape 20.000 de metri pătraţi, a început în iulie anul trecut. Acest nou terminal va adăuga 52 de ghişee de check-in şi opt porţi de îmbarcare pentru pasageri.

Proiectul face parte din programul de dezvoltare şi modernizare a aero­portului internaţional Henri Coandă, iar fondurile au fost asigurate din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti. Pe 6 noiembrie va avea loc inaugurarea terminalului. "Ar fi fost mai greu dacă am fi rămas cu traficul low-cost pe aeroportul Băneasa. Până acum nicio companie aeriană low-cost şi nici pasagerii nu s-au plâns de mutarea pe Otopeni", a precizat Iordache. Acest nou terminal va susţine fluxul crescut de pasageri.

Din 25 martie au început să deco­leze şi să aterizeze pe aeroportul Oto­peni şi avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, după ce s-a decis trans­formarea acestui aeroport într-unul dedicat curselor de aviaţie gene­rală, salvare şi celor operate de private jet-uri.

Datele oficiale cu privire la traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) arată că în aprilie, prima lună în care de pe cel mai mare aeroport din ţară au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale operatorilor low-cost, traficul a ajuns la circa 625.000 de pasageri faţă de puţin peste 400.000 în aceeaşi lună a anului trecut. Celor 102 avioane care decolau în medie în fiecare zi de pe Otopeni li s-au adăugat alte 35 de curse în medie ale Blue Air sau Wizz Air, potrivit estimărilor ZF.

Cele două aeroporturi din Capitală Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa) sunt administrate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, aflată în subordinea Mi­nisterului Transporturilor. Anul trecut compania a avut o cifră de afaceri de 474 mil. lei (110 mil. euro) şi un profit de 52 mil. lei (12,9 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO