Eveniment

Alain Thys, Future Lab: Piata de retail are potential sa ajunga la 134 mld. euro pe termen lung

Alain Thys, Future Lab: Piata de retail are potential sa ajunga la 134 mld. euro pe termen lung
28.05.2008, 21:15 15

Retailul local ar putea ajunge la 134 mld. euro pe termen lung, cand piata romaneasca se va apropia de nivelul de dezvoltare al pietelor din Europa de Vest, potrivit estimarilor lui Alain Thys, managing partner al firmei belgiene de consultanta Future Lab.
Prezent la un seminar pe comert, Thys a mai spus, citand date ale firmei de cercetare PMR Publications, ca in 2010 retailul romanesc ar putea depasi valoarea de 53 mld. euro, fata de 31,3 mld. euro la nivelul anului 2007.
"Am vazut o dezvoltare accelerata in Romania a lanturilor de comert cu dominanta alimentara. Urmatorul pas este dezvoltarea retailului nealimentar si estimez ca in urmatorii cinci ani vor intra pe piata locala alte 40-50 de branduri internationale de comert (din sectoare precum farma, textile etc.) care vor pune presiune pe retailerii locali nespecializati pe nise", a mai spus Thys.
Romania este atipica fata de alte piete emergente datorita ritmului mult mai accelerat de dezvoltare al retailului.
"In celelalte tari, maturizarea acestui sector s-a intamplat in 15-20 de ani, iar in Romania va avea loc in urmatorii cinci ani. Este chiar mai repede decat ce s-a intamplat in Shanghai (China)", a afirmat reprezentantul Future Lab. El a adaugat ca aparitia magazinelor de tip outlet in Romania este unul dintre indiciile care arata cat de repede se dezvolta retailul (care include atat bunurile de larg consum, cat si electronicele si electrocasnicele).
Compania belgiana Liebrecht & Wood va aduce in acest an pe piata locala conceptul de parc de retail cu ancora un outlet center, investitie evaluata la 120 mil. euro. Proiectul, situat langa autostrada Bucuresti-Pitesti, va cuprinde un centru de tip outlet, dar si alte magazine cu suprafete mari de vanzare. De cealalta parte a autostrazii, la kilometrul 13 al autostrazii spre Pitesti, unde va fi livrat proiectul West Park, compania Mega Company va dezvolta un alt centru comercial de tip outlet, denumit Mega Designer Outlets.
Potrivit unui studiu al PMR, vanzarile de retail din Romania, incluzand magazinele traditionale, pietele si retelele moderne de comert, ar putea creste in acest an cu 16,5% fata de 2007, la 121,7 miliarde de lei (38 miliarde euro), mai mult de jumatate din suma fiind generata de produsele alimentare. Anul trecut, retailul romanesc a raportat un ritm de crestere de 17,8%, la 104,4 miliarde de lei (31,3 miliarde de euro).
Alain Thys a mai precizat ca evolutia retailului modern din Romania este caracteristica si altor piete emergente, fiind structurata pe trei etape. In prima faza are loc copierea formatelor din pietele mai dezvoltate, urmata de modificarea si adaptarea acestora la mediul local, iar in final urmeaza etapa de creare a unor noi formate specifice zonei respective. In prezent, Romania se afla in prima etapa de dezvoltare. Exista riscul ca, pe masura ce retelele internationale de retail se dezvolta, o parte din comerciantii autohtoni sa dispara.
Thys a apreciat insa ca magazinele romanesti au perspective de dezvoltare si in viitor daca vor sti sa se adapteze pietei si sa se pozitioneze clar pe anumite segmente cu potential de crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO