Eveniment

Arctic vrea sa repete experienta cu televizoarele

12.11.2004, 00:00 21

Dupa frigidere, masini de spalat, aragazuri, aspiratoare, si din toamna acestui an televizoare, marca Arctic va fi prezenta de anul viitor pe un alt produs electronic.
"In fiecare din ultimii ani am largit gama Arctic cu cate un tip nou de produs. Acelasi lucru vom face si anul viitor", a declarat Oguzhan Ozturk, directorul general al Arctic. El nu a dorit sa precizeze despre ce produs este vorba, spunand doar "nu va fi vorba de un white-good (aparat electrocasnic - n.r.), ci de segmentul electronics (produse electronice - n.r)".
Arctic este deja prezent pe piata romaneasca si cu televizoare. "Nu ne-am asteptat la o reactie atat de buna a pietei romanesti la televizoarele Arctic. In mai putin de doua luni de la lansare am vandut 20.000 de televizoare. In acest moment suntem in situatia de a nu putea face fata cererilor. Aceeasi este situatia si in cazul aragazurilor", a mai spus Ozturk.
Marca Arctic detine in acest moment, potrivit propriilor estimari, o cota de 30% din piata de produse electronice si electrocasnice, fiind cel mai bine pozitionata in segmentul aparatelor frigorifice.
"Jumatate din frigiderele care se vand pe piata sunt Arctic", apreciaza reprezentantii companiei. De altfel, Arctic a fost una dintre putinele marci care a inregistrat cresteri ale cotelor de piata in acest an, cand piata de profil a inregistrat o scadere comparativ cu anul trecut.
"Primele trei trimestre au fost sub valorile inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Cred ca pe ansamblul anului piata va inregistra o scadere de aproximativ 10% fata de anul trecut. Cu toate acestea, noi am inregistrat cresteri ale vanzarilor", spune Monica Iavorschi, director de marketing si vanzari la Arctic.
Vanzarile estimate pentru acest an sunt de 90 mil. euro, valoare care include atat frigiderele produse la Gaesti, cat si celelalte produse sub marca Arctic (televizoare, aspiratoare, aragazuri si masini de spalat), care sunt importate de la celelalte fabrici ale grupului turcesc Arcelik, principalul actionar al producatorului roman.
Cifra de afaceri estimata pentru acest an de producatorul roman este de 122 mil. euro, in crestere cu 35% fata de anul trecut. In total, anul acesta vor fi produse 750.000 de aparate frigorifice, din care peste 60% sunt destinate exportului.
Frigiderele produse in Romania sunt sub marca Arctic, iar cele pentru export, marca Beko.
"In momentul in care am preluat fabrica, productivitatea medie pe angajat era de patru ori mai mica decat cea din cadrul unei fabrici Arcelik din Turcia. In prezent productivitatea medie a angajatilor din fabrica de la Gaiesti este de jdoar doua ori mai mica decat in cazul unei fabrici din Turcia. Mai este inca mult de munca", a spus Haldun Dingec, director de productie la Arctic.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO