Eveniment

Autostrazile maresc cu 20% profitabilitatea transportatorilor

Autostrazile maresc cu 20% profitabilitatea transportatorilor
06.01.2010, 23:02 19

O retea de autostrazi interconectata la coridoarele europene detransport ar putea ridica eficienta trans portatorilor rutierilocali cu pana la 20%, in conditiile in care timpii de transport sereduc odata cu cheltuielile de exploatare ale autocamioanelor sinumarul de kilometri parcursi.

"Facem o comparatie cu ce se intampla in vestul Europei.Diferenta de productivitate intre operatorii lor si transportatoriinostri este de pana la 20%. Este diferenta data numai de numarul dekilometri parcursi", a explicat Radu Dinescu, secretarul general alUniunii Transportatorilor Rutieri (UNTRR).

Referitor la autostrada Transilvania, care urmeaza sa legecentrul de vestul tarii, transportatorii locali apreciaza ca timpulnecesar tranzitului s-ar reduce cu aproximativ patru ore.

"Scaderea cheltuielilor ar fi substantiala, mai mare de douacifre. Exista clar o reducere datorita timpului. Sunt 800 km pecare ii poti parcurge in 8-10 ore pe autostrada, in loc de 12-14ore", a declarat Leonard Negrea, directorul transportatoruluiRo-Holland.

El a adaugat ca pentru transportatorii locali care realizeazacurse internationale existenta unei autostrazi care sa lege centrultarii de vest ar aduce o scadere a cheltuielilor de 10-12%. Inacelasi timp, pentru cei care fac distributie pe plan localbeneficiul ar fi mai mare daca ar utiliza rutele ce presupun untraseu pe autostrada.

Prioritatea identificata de transportatori o constituie celputin o austostrada care sa conecteze capitala si centrul tarii deArad, Timisoara sau Oradea, mult mai folositoare fata de proiectulde finalizare a autostrazii A2, care ar lega Bucurestiul deConstanta.

"Avem nevoie de autostrazi care sa ne lege de vest. Spreexemplu, noi avem tot mai multe cereri de transport de la portulCoper din Slovenia decat avem de la portul din Constanta. Oricum in5-6 ani s-au construit 40 de kilometri, ceea ce este chiar rusinos.In Germania ar fi lucrat 1.000 de kilometri in sase ani", a spusNegrea.

Pe langa rutele directe care sa lege Romania de autostrazile dinvestul Europei, reprezentantii Uniunii Transportatorilor au maiidentificat o necesitate imediata, care se poate aplica sidrumurilor nationale.

"Cred ca toti vrem mai multe autostrazi, dar avem nevoie si deparcari pentru camioane. Cum exista spre Constanta. Avem si vomavea nevoie de parcari si la Timisoara, si la Arad sau Valcea. Cu15 parcari bine amplasate, la nivel national, ar fi rezolvataproblema", a spus Dinescu.

El a adaugat ca ritmul in care se construieste insa in prezenteste foarte slab, iar finalizarea tronsoanelor de auto strada esteirelevanta cat timp nu sunt legate la un coridor international.

"Un impact real se vede la interconectare, dar si apoi, dinfelul in care sunt gestionate autostrazile. Daca nu vor fi taxate,transportatorii vecini vor folosi infrastructura gratis, ceea ceduce la depreciere", a adaugat Dinescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO