Eveniment

Bechtel: Vom finaliza tronsonul Campia Turzii-Gilau pana in 2008

Bechtel: Vom finaliza tronsonul Campia Turzii-Gilau pana in 2008

Bechtel promite ca va respecta termenul de finalizare, prevazut pentru 2013

27.04.2007, 18:32 13

Compania americana Bechtel a anuntat ca se angajeaza ca pana la sfarsitul anului 2008 sa finalizeze tronsonul 2B (Campia Turzii-Gilau), in conditiile in care proiectul de finalizare a lucrarilor pe aceasta sectiune era prevazut pentru anul 2010.
Reprezentantii Bechtel au mai spus ca, in urma discutilor purtate cu reprezentantii Guvernului, s-a obtinut o majorare a bugetului alocat pentru lucrarile din acest an, astfel ca aceasta suma sa ajunga la 165 mil. euro, fata de 120 mil. euro in prezent.
"De la inceputul anului 2007 si pana in momentul de fata am depasit volumul lucrarilor realizate la Autostrada Transilvania cu peste 75% fata de planul prevazut de proiect pentru aceasta perioada. Daca vom avea sprijinul Guvernului si vom mentine in continuare acest ritm de crestere a lucrarilor, vom reusi sa finalizam Autostrada Transilvania pana in 2013, termenul de finalizare prevazut de contractul actual", a declarat pentru ZF Transilvania directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu.
Conform oficialilor companiei americane, pana la sfarsitul lunii iunie 2007 vor fi finalizate lucrarile de constructie pentru statia de asfalt, astfel ca in toamna sa se poata trece la asfaltarea primei parti din tronsonul 2B (Campia Turzii-Cluj).
In momentul de fata lucrarile la Autostrada Transilvania se desfasoara pe doua sectiuni, 2B (Campia Turzii-Cluj) si 3C (Suplacu de Barcau-Bors), suprafata de aliniament cumulata pe care se desfasora activitati de terasamente, structuri si imbracaminti rutiere fiind de 40 de km.
"Personalul roman care lucreaza in cadrul proiectului Autostrada Transilvania numara in prezent 2.500 de oameni, 1.200 dintre acestia fiind angajati in primele luni ale acestui an. Estimam ca pana la inceputul lunii iunie 2007 numarul de angajati sa ajunga la 3.000 de oameni, iar pana la sfarsitul anului in curs sa ajungem la un numar de 4.000 de persoane", spune Bogdan Sgarcitu.
Proiectul Autostrada Transilvania prevede construirea unei autostrazi cu patru benzi de circulatie, pe o lungime de 415 km, care incepe la nord-vest de Brasov si ajunge pana la Oradea, la granita cu Ungaria. Lucrarile la autostrada Transilvania au reinceput in luna iunie a anului trecut, dupa ce fusesera intrerupte la jumatatea anului 2005 pentru renegocierea acordului dintre firma Bechtel si Ministerul Transporturilor, in urma intarzierii lucrarilor si ca urmare a schimbarii termenului prevazut in contractul initial. Proiectul fost demarat in 2004, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde de euro, termenul de finalizare fiind anul 2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO