Eveniment

Berceanu: Autostrada Arad-Timişoara va fi gata în 2011

22.08.2010, 23:54 29

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, susţine că anul viitorva fi finalizată autostrada Arad-Timişoara şi va începe construcţiaautostrăzii Nădlac-Arad şi Timişoara-Sibiu.
Prezent alături de premierul Emil Boc la inaugurarea centuriioraşului Lugoj, Berceanu a susţinut la finele săptămânii trecute căîn 2011 va fi finalizată centura ocolitoare a oraşului Caransebeş,autostrada Arad-Timişoara şi vor începe lucrările pe autostradacare va lega graniţa cu Ungaria, de la Nădlac până la Arad, şiautostrada Timişoara - Sibiu.
Potrivit ministrului transporturilor, citat de Mediafax, cât decurând va fi anunţat câştigătorul tronsonului de autostradăDeva-Orăştie, o lucrare de 180 de milioane de euro, iar înprimăvara anului viitor se va lucra pe toate tronsoanele deautostradă, dacă nu vor fi contestaţii ale licitaţiilor. Autostradaamintită este cuprinsă în planurile UE, finanţatori fiind BEI şiBERD. Potrivit lui Berceanu, porţiunea de autostradă între Sibiu şiPiteşti va fi concesionată.
Premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor, Radu Berceanu, auinaugurat la finele săptămânii trecute centura de ocolire amunicipiului Lugoj. Lucrările la acest drum de 9,6 kilometri auînceput în martie 2008. Şoseaua de centură Lugoj, construită înregim de autostradă, a fost realizată de companiile portughezeMonteAdriano Engenharia e Construção şi Soares da Costa, în bazaunui contract de 24,31 milioane de euro.
Din costul total al construcţiei, 18,09 milioane de euro reprezintăcontribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene, prin ISPA(instrument de finanţare european pre-aderare), diferenţa fiindacoperită de la bugetul de stat. Perioada de garanţie a lucrăriieste de doi ani. Tronsonul centurii Lugoj face parte din Coridorulde Transport Paneuropean IV, are o lungime de 9,6 kilometri şi afost scos la licitaţie de Compania Naţională de Autostrăzi în iunie2007. Construcţia a început în martie 2008.
Compania MonteAdriano a intrat pe piaţa românească în 2005 şi arealizat şapte proiecte în valoare de 134 de milioane de euro.

Nu mai sunt bani pentru exproprieri
Pe de altă parte, premierul Emil Boc a afirmat că statul nu îşi maipermite să susţină financiar costurile exproprierilor de terenuripentru construcţia de drumuri, motiv pentru care a cerut Guvernuluisă înfiinţeze un fond special pentru acest domeniu. "Din baniibugetului nu vom putea susţine la nesfârşit exproprierile, caresunt extrem de costisitoare", a afirmat Boc. Anul trecut,Ministerul Transporturilor anunţa că suma necesară exproprierilorpentru construirea de autostrăzi şi a centurilor ocolitoare aBucureştiului, Constanţei şi Ploieştiului este de 85 mil.euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO