Eveniment

Berceanu: Banii din privatizari nu au ajuns la proiectele de infrastructura

05.04.2007, 18:57 20

Mai multe proiecte de infrastructura, care urmau sa fie finantate din Fondul de dezvoltare, format din sume obtinute din privatizari, au fost blocate la nivelul Guvernului, potrivit lui Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Portofoliul lui Berceanu a fost preluat, in urma restructurarii Guvernului, de liberalul Ludovic Orban.
"In toamna anului 2006, mi s-a spus ca o sa primim putini bani din buget la MTCT, pentru a putea fi dati si altor ministere, urmand sa primim ulterior sume suplimentare din Fondul de dezvoltare. Eu am facut pana pe 10 ianuarie toate documentele, proiect si proiect de hotarare de Guvern, si mi s-a spus ca vor fi aprobate intr-o saptamana sau doua. Ulterior, toate acestea s-au oprit si mi s-a spus ca nu se mai putea, nu se mai stia, ca o sa vedem, o sa ne gandim, pentru ca acest proiect sa nu fie prezentat de ministrul PD, ci de ministrul urmator", afirma Berceanu.
In aceste conditii, au fost intarziate cu trei luni o serie de proiecte care n-au avut finantare, precum 20 de rute ocolitoare pentru orase, podul peste Portul Constanta, faleza din Constanta si alte proiecte de infrastructura rutiera si feroviara.
Pentru anul 2007, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru MTCT au fost mai mici cu 351 milioane lei (circa 103 mil. euro), reprezentand 95% din fondurile consumate in anul 2006. Sumele alocate din credite externe aprobate pentru anul 2007 sunt mai mici cu 96 milioane lei (28 mil. euro), reprezentand 97% din sumele aprobate pentru anul 2006, potrivit lui Berceanu.
Berceanu a aratat ca ar trebui incurajata in continuare concesiunea de autostrazi. In acest sens, pana in toamna acestui an, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ar trebui sa finalizeze procedurile de licitatie, pentru ca in primavara sa inceapa atribuirea concesiunilor.
Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta MTCT este Autostrada Transilvania, deoarece nu se stie exact traseul, nodurile rutiere, pentru ca s-a semnat contractul foarte repede. Ulterior, s-a incercat o negociere care n-a avut aproape niciun succes. Berceanu a acuzat si lipsa termenelor din contractul cu o valoare de 2,2 miliarde de euro incheiat in 2004 cu compania americana Bechtel.
El a sustinut necesitatea restructurarii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), unul dintre obiectivele noului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban.
"Ar fi pacat sa nu se faca restructurarea si reducerile de personal. CNADNR are 6.500 de oameni, un numar mare in raport cu activitatea care ar trebui desfasurata in mod normal. Pentru acest moment, acest numar se justifica, intrucat majoritatea oamenilor sunt la regionale si se ocupa de intretinerea drumurilor nationale", explica Berceanu.
Pe de alta parte, Berceanu l-a acuzat pe Dan Voiculescu, presedintele PC, ca intentioneaza sa dezvolte un proiect rezidential in zona de nord a Capitalei, pe un teren apartinand Aviatiei Utilitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO