Eveniment

Campionatul Mondial de Fotbal urca vanzarile de bere la varful ultimilor cinci ani

08.06.2006, 00:00 26

Campionatul Mondial de Fotbal din Germania, care va debuta vineri, va muta varful consumului de bere din Romania in perioada iunie-iulie, fata de lunile iulie-august cum se intampla in mod obisnuit, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata AC Nielsen.

"Vanzarile de bere cresc in timpul unei astfel de competitii peste tot in lume. Daca vremea va fi buna, estimam ca vanzarile totale de bere in Romania sa creasca cu 15% in timpul Campionatului Mondial", crede Edwin Botterman, presedintele Brau Union, liderul local de pe piata berii.

El spune ca si in anul 2002, in timpul Campionatului Mondial de Fotbal, vanzarile de bere au crescut cu 15% fata de aceeasi perioada din 2001. Pe de alta parte, reprezentantii URBB, producatorul marcilor Tuborg si Carlsberg, estimeaza o crestere mult mai mare pe segmentul HoReCa, care include barurile si terasele.

"Vanzarile de bere pe segmentul HoReCa vor creste in luna iunie cu 25-30% fata de luna mai datorita inceputului verii. Avand in vedere si campionatul mondial estimez o crestere de 40-45%", a declarat pentru ZF Catalin Ignat, director de marketing al companiei URBB, producatorului marcilor Tuborg si Carlsberg.

Ignat spune ca asocierea intre bere si fotbal este deja de notorietate, iar impactul pozitiv pe care il au intotdeauna competitiile fotbalistice asupra vanzarilor de bere este recunoscut de toti producatorii.

"In perioada Campionatului Mondial, vanzarile de bere vor inregistra cresteri atat in sectorul retail, cat si in sectorul HoReCa. Vremea calda va juca insa un rol cheie, pentru ca ii va scoate din case pe microbisti. Ei vor alege sa vizioneze meciurile din cadrul Campionatului Mondial pe terase, alaturi de prieteni si in compania berii preferate. In consecinta, estimez o crestere mai accentuata a vanzarilor in sectorul HoReCa", spune Catalin Ignat.

Varful de consum in anii pari (cand au loc astfel de campionate - in cazul de fata 2002 si 2004) se inregistreaza in luna iunie-iulie, iar in anii fara campionat de fotbal (mondial sau european), varful de consum se inregistreaza in perioada iulie-august.

Astfel, potrivit datelor AC Nielsen, in perioada iunie-iulie 2003 volumul de bere consumat pe canalul HoReCa (terase si baruri) a scazut cu 11% fata de aceeasi perioada din 2002, an in care s-a desfasurat Campionatul Mondial de Fotbal din Coreea si Japonia.

In 2004, an in care Portugalia a organizat Campionatul European de Fotbal, vanzarile de bere in Romania pe canalul HoReCa au crescut cu 7% in perioada iunie-iulie. Cresterea a fost urmata in 2005 de o evolutie puternic descendenta. Astfel, in perioada iunie-iulie 2005, vanzarile de bere din HoReCa au scazut cu 38%, potrivit AC Nielsen.

Consumul de bere in Romania a crescut constant in fiecare an, din 2002 pana in 2005 inclusiv, potrivit informatiilor prezentate de ACNielsen. Retailul mentine insa in cea mai mare masura acest trend ascendent si datorita vanzarilor de bere la PET, al caror volum se dubleaza de la un an la altul in perioada 2002-2005. Pe de alta parte, segmentul HoReCa manifesta o crestere lenta, fluctuatiile pe acest canal de distributie fiind in mare masura generate de factori precum vremea sau chiar de o faza finala a unui Campionat de Fotbal (Mondial sau European), spun reprezentantii AC Nielsen.

In 2002, in timpul Campionatului Mondial de Fotbal se inregistreaza o depasire cu 13% a volumului de bere vandut pe canalul HoReCa, fata de retail. Doi ani mai tarziu, Campionatul European din Portugalia apropie cele doua canale de distributie a berii la numai un procent.

Directorul de marketing al URBB spune ca in 2004 vanzarile Carlsberg pe durata Campionatului European au crescut cu 50% la nivel international, fata de aceeasi perioada a lui 2003, brandul fiind unul dintre sponsorii oficiali ai Campionatului European. "Si la editia precedenta, Euro 2000, vanzarile Carlsberg au crescut cu 11%, iar pe intreg anul 2000 au crescut cu 5,4%", precizeaza Ignat. Producatorii spun insa ca vanzarile ar fi avut un salt si mai spectaculos daca echipa de fotbal a Romaniei s-ar fi numarat printre participantele la Campionatul Mondial. "Fotbalul este un fenomen social, in care partea emotionala este foarte puternica", spune Ignat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO