Eveniment

Cel mai mare operator portuar din ţară a scăpat: Romcargo Maritim a ieşit din insolvenţă

Cel mai mare operator portuar din ţară a scăpat:...

Autor: Dorin Oancea

11.06.2020, 13:40 323

Compania Romcargo Maritim a ieşit din insolvenţă, la un an după declanşarea procedurii, iar liniile de business ale operatorului portuar vor fi dezvoltate, începând cu redeschiderea, după 8 ani, a unei linii de curse regulate de feribot pe relaţia cu Turcia şi Rusia, informează ROCA Investments.

ROCA Investments a administrat insolvenţa companiei. Romcargo a reintrat în circuitul economic cu doi ani mai repede decât termenul stabilit prin planul de reorganizare, fără nicio datorie restantă şi cu o perspectivă de operare în Port de cel puţin 33 de ani. Litigiile din insolvenţă au fost rezolvate amiabil, iar portofoliul de clienţi s-a extins. ROCA Investments are în plan să dezvolte mai departe liniile de business ale operatorului portuar, începând cu redeschiderea, după o pauză de 8 ani, a unei linii de curse regulate de feribot pe relaţia cu Turcia şi Rusia, actualmente în curs de negociere.

Romcargo Maritim este operatorul portuar care gestionează peste 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri şi utilitare din România şi operează cel mai mare terminal Ro-Ro din Portul Constanţa.

Pentru moment, reluarea graduală a producţiei uzinelor Dacia si Ford, principalii clienţi ai Romcargo, anticipează revenirea la nivelul normal de activitate, după o perioadă încordată pentru întreg businessul românesc, arată comunicatul. „Strategia noastră se bazează în continuare pe diversificarea portofoliului de clienţi şi creşterea cotei de piaţă. Alături de Dacia şi Ford, ROCA Investments a atras deja între clienţii Romcargo producătorii auto Fiat şi Mitsubishi. Mai mult, au fost demarate negocierile şi pentru accesul treptat pe zona de autovehicule de mari dimensiuni, care se pretează la navele tip Ro-Ro şi vin firesc în completarea activităţii actuale a companiei”, a declarat Ionuţ Bindea, Investment Managerul ROCA Investments care supervizează activitatea Romcargo.

La nivel operaţional, pentru anul 2020, Romcargo mizează pe o rată medie de operare la navă de cel puţin 100 unităţi/oră, comparativ cu 75 unităţi/oră în anii anteriori şi ţinteşte chiar să atingă un prag de 120 unităţi/oră. Creşterea capacitaţii de stocare, începută anul trecut, va permite în fluxul de lucru Romcargo volume mai mari, mai diverse şi totul mai eficient.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO