Eveniment

Companiile aeriene low-cost nu vor mai zbura de pe aeroportul Baneasa

Companiile aeriene low-cost nu vor mai zbura de pe aeroportul Baneasa

Click pentru imaginea marita

28.02.2007, 19:11 42

Aeroportul Baneasa nu va mai fi, peste zece ani, destinat zborurilor low-cost, care in acest moment asigura cea mai mare parte din venituri, cursele operatorilor care practica tarife scazute urmand sa fie mutate la Alexeni, in judetul Ilfov.
"Facem pregatirile necesare pentru ca operatorii low-cost sa se mute treptat la Alexeni, un aeroport care va fi dezvoltat in urmatorii sapte-zece ani, urmand ca la Baneasa sa ramana doar cine va putea sa plateasca tarifele de operare care vor fi majorate", a spus Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
Astfel, distanta mica fata de oras care va scadea si mai tare odata cu dezvoltarea noilor proiecte rezidentiale ar putea sa-l transforme mai degraba intr-un aeroport de lux.
"Aeroportul Baneasa poate fi utilizat pentru curse charter si pentru traficul premium, cum se intampla si in alte aeroporturi europene situate in interiorul oraselor", a spus Oliver Jankovec, directorul general al filialei europene a Asociatiei Aeroporturilor Internationale (ACI Europe).
Si in alte orase, precum Londra, exista aeroporturi mai apropiate de zona rezidentiala, pe care se platesc taxe mai mari.
"Una dintre solutiile pentru aeroportul Baneasa ar putea fi transformarea lui in aeroport de lux, la fel cum se intampla si in Londra, de exemplu, unde de pe aeroportul situat mai aproape de oras opereaza numai curse de lux, in timp ce taxa de aeroport este de cateva ori mai mare decat pe Heatrow", spunea Mihai Ghyka, directorul general al producatorului de bere Interbrew, in cadrul sedintei ZF Expert de joia trecuta. In cadrul ZF Expert managerii companiilor din diverse domenii stabilesc subiectele zilei.
Printre alte scenarii posibile pentru Baneasa ar putea fi transformarea lui in aeroport militar, pentru ca in momentul de fata nu exista un aeroport separat pentru avioanele militare, sau intr-un proiect imobiliar, tinand cont de cele 120 de hectare pe care se intinde. Astfel, numai terenul ar putea valora intre 120 si 360 de milioane de euro, daca luam in calcul un pret mediu intre 100 si 300 de euro pe metru patrat.
Totodata, in apropierea aeroportului se dezvolta deja cartierul Henri Coanda, care ar putea suferi de pe urma poluarii fonice. Specialistii de pe piata nu considera insa ca extinderea orasului si poluarea fonica determinata de aeroportul Baneasa ar putea fi motive intemeiate pentru ca acesta sa dispara.
"Aeroportul JFK din New York este mult mai aproape de oras, iar in SUA s-au dat compensatii pentru izolarea fonica a imobilelor rezidentiale din apropiere. Cat despre construirea cartierului Henri Coanda, din cate stiu eu, s-au luat in vedere si masurile de protectie. Nu-mi doresc sa se abandoneze aeroportul Baneasa si sa devina o groapa de gunoi", a spus Silvian Ionescu, comisar general la Garda Nationala de Mediu.
Nici directorii de hoteluri din zona nu cred ca aeroportul Baneasa ar trebui sa dispara din cauza poluarii pe care o provoaca.
"Atat timp cat exista aeroporturi si in statiuni turistice nu cred ca pozitionarea ar fi o problema", a spus Dinel Saizu, directorul hotelului Phenicia, unul dintre cele mai apropiate hoteluri de aeroportul Baneasa.
Aeroportul Baneasa s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani datorita intrarii a tot mai multe companii low-cost. Anul acesta se vor investi 18 milioane de euro in repararea pistei, iar noi operatori low-cost precum Germawings, Clickair sau Easy Jet vor opera incepand cu acest an.
"Parerea mea e ca aeroportul Baneasa va supravietui pentru ca aviatia este intr-o expansiune continua. Trebuie intr-adevar identificate cele mai bune oportunitati pentru el", a spus Florin Fulger, directorul general al aeroportului Baneasa Aurel Vlaicu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO