Eveniment

Companiile care întârzie construcţia de autostrăzi, penalizate

Autor: Adriana Rosoga

30.09.2010, 23:10 20

Lucrările la autostrada Arad-Timişoara (35 km) şi la centuraArad (12 km) vor fi finalizate în 2012, cu un an mai târziu faţă determenul iniţial, a spus secretarul de stat în MinisterulTransporturilor şi Infrastructurii (MTI) Eusebiu Pistru, în cadrulconferinţei Mediafax Talks about Transport & Logistics,organizată ieri de agenţia de presă Mediafax. Valoarea lucrărilorpentru cele două locaţii este de aproximativ 160 de milioane deeuro.

"Suntem în întârziere cu aceste lucrări din cauza proiectanţilorşi, de asemenea, organizarea de şantier a durat foarte mult.Contractul a fost semnat la sfârşitul lui 2008-începutul lui 2009şi va fi finalizat la începutul anului 2012", a precizat Pistrucare spune că în prezent toate contractele sunt verificate învederea penalizării companiilor care generează întârzieri.

Întârzieri sunt şi în cazul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, carea fost realizată în proporţie de 60% şi pentru finalizarea căreiaMTI mai are nevoie de 100 mil. euro.

Până în noiembrie, MTI va licita patru tronsoane de autostradăde pe Coridorul IV paneuropean, respectiv Nădlac-Arad,Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, investiţii deaproximativ 670 de milioane de euro cu termen de finalizare de treiani, în timp ce anul viitor intenţionează să scoată din nou lalicitaţie construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov înregim de concesiune, după ce, în luna aprilie, câştigătoriilicitaţiei, consorţiul Vinci-Aktor, au renunţat la contractul învaloare de 1,5 mld. euro din lipsă de finanţare.

Doar planuri

Pistru a mai spus că MTI vrea să dezvolte reţeaua de transportintermodal, astfel încât acest sector să genereze 140.000 de locuride muncă până în 2020 şi să contribuie la PIB cu 10 miliarde deeuro. În timp ce autorităţile încă planifică modul în care poate fidezvoltată infrastructura locală, compania Alinso, dezvoltatorulparcului industrial Ploieşti West Park, va deschide o staţie decale ferată intermodală şi un hub de transport pentru camioane,unde şoferii se pot odihni, care va dispune şi de un service şispălătorie auto.

Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT),Augustin Hagiu, a precizat în cadrul conferinţei Mediafax că MTIare o datorie către firmele de transport persoane de 120 mil. lei,reprezentând sume restante la compensaţiile care se acordă înpreţul biletelor pentru categoriile defavorizate. Din totalulfirmelor de transport rutier, 45% s-au închis sau se află înprocedură de insolvenţă sau faliment, potrivit reprezentantuluiFORT.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO