Eveniment

CSSPP încearcă să convingă angajaţii noi să-şi aleagă singuri fondul de pensii

Autor: Ciprian Botea

04.10.2010, 23:51 34

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP)derulează începând de luna aceasta şi până la jumătatea anuluiviitor o campanie de informare şi educaţie a populaţiei, prin careîncearcă să convingă viitorii angajaţi să-şi aleagă singuri fondulcare să le administreze banii de pensie.

Salariaţii care nu îşi aleg singuri fondul de pensii suntrepartizaţi aleatoriu după patru luni de la angajare. Doar înaugust au ajuns la "loteria pensiilor" circa 16.000 de angajaţi,reprezentând 80% din numărul total al celor care au intrat însistem în acea lună.

"Mulţi dintre angajaţii noi nu ştiu că trebuie să adere la un fondde pensii în patru luni de la angajare. Pentru că vorbim de unsistem de pensii bazat pe contribuţii definite riscul estetransferat participanţilor, de aici venind şi nevoia mai mare deinformare a acestora", a declarat Dan Zăvoianu, directorul decomunicare al CSSPP.
Comisia estimează că în această campanie vor fi investiţi circa18.000 de euro , în condiţiile în care doar tipărirea materialelorinformative a costat 10.000 de euro, iar producţia a două clipuripublicitare alte 5.000 de euro. Clipurile vor fi difuzate gratuitde televiziunile şi radiourile partenere ale campaniei.
Fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) au avut unrandament mediu de 13,3% în primele nouă luni, fondurile de pensiifacultative (Pilonul III) înregistrând un randament de 10,2%,potrivit datelor Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat dinRomânia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO