Eveniment

Cum ataca romanii in materiale de constructii

07.05.2007, 17:46 15

Jucatorii locali de pe piata de retail de materiale de constructii vor investi in urmatorii ani sute de milioane de euro in dezvoltarea afacerilor pentru a face fata extinderii jucatorilor straini. Ofensiva companiilor internationale de bricolaj va fi foarte agresiva, avand in vedere ca pana la sfarsitul lui 2008 reteaua de centre comerciale va cuprinde peste 60 de unitati, potrivit planurilor de extindere anuntate de jucatorii straini.
Astfel, cei mai mari distribuitori de materiale de constructii cu capital romanesc, Arabesque, Dedeman si Ambient au anuntat investitii masive in dezvoltarea retelelor pe care le detin in prezent. Dedeman va livra anul acesta 3-4 noi centre comerciale, in timp ce Ambient va deschide inca sase magazine. In plus, Arabesque intentioneaza sa intre si pe pietele din Serbia si Bulgaria, dupa ce au deschis deja centre comerciale in Ucraina si Moldova.
"Regulile jocului concurential vor fi destul de dure, dar daca vor fi analizate toate variabilele in mod obiectiv, firmele autohtone pot reproduce cu usurinta modelul unei afaceri de succes astfel incat sa contracareze eventualele amenintari din partea marilor retaileri europeni", a declarat Dragos Paval, directorul general si unul dintre actionarii Dedeman. Jucatorii locali iau in calcul chiar si o fuziune intre companiile cu capital romanesc pentru a contracara expansiunea retailerilor europeni. "Optiunea fuziunii este o varianta la care se poate apela, dar tine de planurile de viitor ale fiecarui manager al unei astfel de afaceri", precizeaza Paval.
Dezvoltarea puternica a pietei de distributie de materiale de constructii din ultimii ani s-a datorat exploziei de proiecte imobiliare, precum si a investitiilor in infrastructura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO