♦ Cele mai mari cinci şantiere navale de pe piaţa locală adunau anul trecut 8.120 de angajaţi, faţă de 8.885 de persoane anul anterior ♦ Doar trei companii din cele cinci au raportat profit net anul trecut şi doar doi coloşi au reuşit să îşi crească cifra de afaceri ♦ Topul celor mai mari jucători din această industrie s-a schimbat după rezultatele de anul trecut.
Cele mai mari cinci şantiere navale de pe piaţa locală au avut anul trecut afaceri totale de 2,3 miliarde de lei (470 mil. euro), în scădere cu 20%, şi au adunat 8.120 de angajaţi în total, în scădere faţă de anul anterior, arată o analiză realizată de ZF.
Şantierul naval Vard Tulcea, cel mai mare jucător de pe piaţa construcţiilor navale şi cel mai mare angajator din judeţul Tulcea, a finalizat anul trecut cu afaceri de 1,2 miliarde de lei, nivel similar cu cel din anul anterior, şi a raportat profit faţă de pierderi anul anterior, potrivit datelor publice. Compania a raportat un profit net de 64 de milioane de lei anul trecut, faţă de pierderi de 18 mil. lei anul anterior, potrivit datelor publice. Şantierul avea anul trecut în producţie nave de croazieră, blocuri în plutire pentru Italia, o navă offshore şi una militară. Şantierul naval din Tulcea avea anul trecut 2.726 de angajaţi, potrivit mfinante.ro.
La începutul anului trecut grupul Vard anunţa că va integra şantierele navale din Tulcea şi Brăila într-o singură entitate administrativă, proiectul fiind lansat în urma deciziei luate la nivelul grupului Fincantieri, din care face parte Vard. Fuziunea are ca scop reducerea costurilor de producţie, simplificarea procesului decizional, reducerea costurilor administrative. Fuziunea va avea la bază modelul operaţional şi de business al grupului Fincantieri, în care o singură companie încorporează mai multe şantiere navale.