Eveniment

Dacia Logan s-a rasturnat intr-un test organizat de Automobil Clubul German

27.07.2005, 20:31 148

Un autoturism Dacia Logan s-a rasturnat la testul de evitare a unui obstacol efectuat de Automobil Clubul German (ADAC), care sustine ca acesta este efectul unei reglari inadecvate a trenului de rulare.

ADAC a verificat comportamentul rutier al mai multor automobile de clasa medie cu asa-numitul test al "elanului". Acesta presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul care circula cu viteza de 65 de kilometri pe ora.

Potrivit ADAC, aceasta situatie nu este una critica in sine, pentru ca automobilele moderne, echipate cu programul electronic de control al stabilitatii (Electronic Stability Programme - ESP) nu solicita prea mult nici trenul de rulare si nici cunostintele soferului.

Specialistii germani arata ca Logan nu dispune de ESP, iar rasturnarea a fost determinata de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar daca nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult sa derapeze.

"In cazul Dacia, desi presiunea in pneuri a fost corecta, una dintre roti s-a blocat pe asfalt, ceea ce a condus la rasturnare", spune ADAC.

Expertii ADAC sustin ca o alta problema, chiar mai grava, este faptul ca stalpul de sustinere fata de pe partea soferului a cedat, ceea ce ar determina, in cazul unui accident, restrangerea spatiului vital al pasagerilor.

In consecinta, ADAC a recomandat producatorilor auto sa nu renunte la elementele de siguranta in cazul automobilelor ieftine, iar soferii au fost sfatuiti sa ia in considerare achizitia, la un pret similar cu cel al unui vehicul ieftin nou, a unui automobil rulat, dar cu mai multe elemente de siguranta.

Pana la inchiderea editiei, reprezentantii Automobile Dacia nu au facut comentarii pe aceasta tema.

Recent, Dacia Logan primit din partea organismului independent de testare Euro NCAP calificativul de trei stele pentru siguranta pasagerilor dintr-un maxim de cinci stele. Acest nivel este insa exact cat isi propusesera sefii Dacia.

Rezultatele Euro NCAP au fost anticipate de revista germana Autobild, care a organizat in primavara un crash-test comparativ intre o Dacia Logan noua si un Volkswagen Golf 4 din anul 2000, cu un rulaj de 60.000 de kilometri. La baza acestei initiative a stat compararea a doua masini cu un pret de aproximativ 8.000 de euro, Autobild sustinand ca a respectat intru totul standardele Euro NCAP. Rezultatele publicate de revista germana au aratat ca pasagerii Daciei pot inregistra leziuni importante in regiunea craniana a pasagerului de pe locul din dreapta, soferul fiind expus mai ales in regiunea inferioara a picioarelor.

Modelul Logan, produs la uzina Dacia, detinuta de grupul francez Renault la Pitesti, a fost lansat in luna septembrie a anului trecut. Renault si-a propus sa atinga in 2010 un nivel anual al vanzarilor de un milion de autoturisme Logan, dupa ce va lansa productia in centre din India, Rusia, Maroc, Columbia si Iran. Logan a fost lansat recent in Franta, Spania si Germania, urmand ca in intervalul octombrie 2005 - ianuarie 2006 sa fie disponibil si in Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO