Eveniment

Datele de audienta internet au majorat cu 30% investitiile online

02.07.2008, 18:01 25

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat ieri datele sociodemografice ale Studiului de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), date care vor duce la cresterea investitilor in publicitatea pe internet, dar si la o mai mare transparenta a mediului online.
"Efectele SATI s-au vazut chiar inainte de lansarea datelor si dupa estimarile ARBOinteractive facute la incheierea primului semestru, cresterea de piata asteptata in 2008 a depasit estimarile de la sfarsitul lui 2007 cu 25-30%. Acest lucru s-a datorat intr-o mare masura cresterii increderii in acest mediu - un efect al profesionalizarii in general, si al SATI in special", a declarat pentru ZF Calin Rotarus, managing director al ARBOinteractive, divizia de online a regiei de publicitate ARBOmedia.
"Prin aceste date editorii mass-media vor putea sa-si cunoasca vizitatorii online si sa-si vanda mai bine publicitatea, clientii vor putea sa-si investeasca corect banii si vor avea sanse mai mari sa-si atinga obiectivele, iar agentiile de media vor avea beneficii similare clientilor, adica sansa de a investi banii corect", considera Arina Ureche, directorul general al BRAT.
Chestionarul SATI cuprinde date sociodemografice, de consum, despre scopul consumarii internetului si despre interese speciale.
Potrivit acesteia, furnizarea de date si despre profilul vizitatorilor nu doar despre traficul si audientele unor site-uri echivaleaza cu trecerea de la calculator la om. "Pana acum vorbeam doar despre calculatoare, browsere, IP-uri, acum vorbim despre oameni si profilurile acestora".
Datele au fost colectate in urma a 15.000 de interviuri online si sunt valabile pentru persoanele intre 14 si 64 de ani din mediul urban.
Din cele 240 de site-uri inscrise acum in SATI, informatiile sociodemografice sunt disponibile doar pentru 133 de site-uri, intrucat la inceperea colectarii datelor la 1 octombrie 2007, erau inscrise doar 180 de site-uri, iar fiecare site trebuia sa aiba completate cel putin 50 de chestionare online. Cu toate acestea, presedintele BRAT, Silviu Ispas a declarat ca in studiu sunt prezente toate numele importante pe piata de publicitate online, fiind raportate informatii pentru site-urile care detin aproximativ 80% din investitii.
Anul trecut valoarea investitilor in publicitatea pe internet a fost de aproximativ 8,5 milioane de euro, in acest an acestea fiind estimate la 15 - 16 mil euro.
"Prin datele SATI investitiile in online devin justificate si clientii vor cheltui mai mult cu publicitatea pe internet. Cresterea va fi pe termen mediu si aceste date nu fac decat sa fundamenteze evolutia. Chiar daca intreaga piata va creste, beneficiarii directi vor fi site-urile incluse in studiu, pentru care cred ca evolutia va fi vizibila inca din acest an", a mai spus Arina Ureche.
Studiul SATI, care costa anual aproximativ 200.000 de euro, ofera informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilul vizitatorilor site-urilor din Romania.
Incepand din 2007, BRAT realizeaza SATI, ale carui date sunt utilizate in prezent de 240 de site-uri web, 29 de agentii, regii si clienti de publicitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO