Eveniment

De ce intarzie lucrarile de infrastructura: Doar 3% din banii UE pentru infrastructura de 4,5 mld. euro au fost atrasi in doi ani

De ce intarzie lucrarile de infrastructura: Doar 3% din banii UE pentru infrastructura de 4,5 mld. euro au fost atrasi in doi ani

Valoarea investitiilor in autostrada Cernavoda-Constanta si centura Constantei este de 605 mil. euro

22.07.2009, 00:00 282

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a atras pana in prezent de la Uniunea Europeana fonduri nerambursabile de 125 mil. euro, echivalentul a 3% din valoarea de 4,5 mld. euro repartizata Romaniei de UE prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T). Finantarea, aprobata recent de UE, va fi alocata pentru lucrarile la autostrada Cernavoda-Constanta (51 km) si a centurii Constantei (22 km), proiecte cu o valoare totala de 413,7 mil. euro, respectiv 191,4 mil. euro.

MTI a obtinut fondurile de la UE abia dupa ce au fost finalizate procedurile de auditare pentru cele trei unitati de management al POS-T, care ar fi trebuit sa fie incheiate inca din 2007.

"In sfarsit, autoritatile de management pentru POS-T, respectiv una din minister, una de la CFR si ultima de la CNADNR au fost auditate si am fost informati de UE ca este in regula, deci relatia cu Uniunea poate acum sa se desfasoare normal", a afirmat Radu Berceanu, ministrul transporturilor. El a spus ca "e mare pacat" ca unitatile au fost auditate cu o intarziere de doi ani.

"Avem doua proiecte majore aprobate de UE, respectiv Cernavoda-Constanta, in valoare de 71 de milioane de euro, si centura Constantei, in valoare de 53 de milioane de euro, deci un total de circa 125 de milioane, pe care incepem sa il utilizam", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor.

Lucrarile la autostrada Cernavoda-Constanta vor incepe in urmatoarele doua saptamani, cand ar fi trebuit de fapt sa fie finalizate. In ultimii doi ani, de cand a fost finalizat tronsonul Drajna-Fetesti (36,6 km), nu s-a mai facut nicio lucrare de constructie catre autostrada spre Constanta, insa pe segmentul Cernavoda-Constanta circa 80% din exproprieri sunt finalizate, astfel incat constructorii au front de lucru.

 

Ce se intampla cu autostrada spre Brasov

MTI va semna peste doua saptamani contractul pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, cu o valoare de 1,5 mld. euro, in regim de concesiune, cu consortiul Vinci/Aktor. "La aceasta licitatie am avut niste contestatii, dar am fost informat ca toate aceste lucruri s-au finalizat. Urmeaza ca in sapte-opt zile sa discutam amanunte despre contract si in maxim doua saptamtni vom semna contractul", a spus Berceanu.

Insa, pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti, MTI are o datorie de 90 de milioane de lei catre constructori, deoarece Curtea de Conturi a dispus sistarea platilor din cauza unor erori produse anul trecut. "Desi la autostrada Bucuresti-Ploiesti se lucreaza, nu am mai facut plati, pentru ca exista o chestiune descoperita de Curtea de Conturi din activitatea de anul trecut. Facem demersuri pentru a corecta acele erori si vom face plata restanta de 90 de milioane de lei in perioada urmatoare, astfel incat lucrarile sa mearga in continuare", a explicat Berceanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO