Eveniment

De ieri se circula pe 42 km din Autostrada Bechtel, cel mai dificil si mai scump tronson de autostrada

De ieri se circula pe 42 km din Autostrada Bechtel, cel mai dificil si mai scump tronson de autostrada
01.12.2009, 23:13 136

Fiecare kilometru din tronsonul de autostrada dat in folosintaieri a costat 12 mil. euro, ceea ce face din aceasta lucrare celmai scump proiect de infrastructura din istoria ultimelor douadecenii. Oficialii Ministerului Transporturilor sustin ca pana in2011 vom avea inca 180 de kilometri de autostrada si ca pana in2012 vor fi date in folosinta tronsoanele ce leaga Brasovul deBors.

Compania americana Bechtel a predat ieri Companiei Nationale deAutostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) primii 42 km aiAutostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau).Conform oficialilor CNADNR, segmentul Turda - Gilau va ramanedeschis circulatiei si va fi utilizat drept centura de ocolire amunicipiului Cluj-Napoca.

"Am reusit sa ne respectam angajamentul fata de Guvern, amfinalizat cei 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii - Gilaupentru care am semnat contractele de predare-primire. Cei 2.686 deangajati directi si cei 1.641 de angajati prin subcontractori aumuncit in doua schimburi pentru finalizarea acestei sectiuni careeste deschisa in mod oficial traficului incepand de astazi (ieri -n.r.). Acesta a fost cel mai complex tronson de autostrada realizatin Romania pana in prezent", a declarat pentru ZF TransilvaniaBogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.

Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a afirmat lainaugurarea autostrazii ca anul viitor vor fi incheiate lucrarilela tronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors) pe o distanta de 36 dekilometri si alti 12 kilometri ramasi neterminati din tronsonul 2B(Gilau - Campia Turzii). Bechtel a inceput lucrarile si petronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors), pe acest tronson fiindexpropriate doar 74% din terenuri, dar numai 26,5 km reprezintaaliniament continuu. "Este adevarat ca pretul pe kilometru ar fifost cel putin cu jumatate mai mic, respectiv aproximativ 6milioane de euro, daca s-ar fi efectuat lucrari la campie. Acesta afost unul dintre cele mai dificile trasee. Cu toate acestea, credca pana in 2011 vom avea inca 180 km de autostrada, prinfinalizarea altor tronsoane pe autostrada Transilvania, pluscentura Bucurestilor si a Sibiului", a mai sustinut Berceanu.

Statul roman a platit companiei americane Bechtel in ultimiicinci ani de zile 2,7 mld. lei pentru constructia autostraziiBrasov - Bors, plati efectuate aproape in totalitate de la buget.Conform lui Radu Berceanu, Guvernul mai are datorii de aproximativ100 de mil. euro catre Bechtel, bani care vor fi achitati anulacesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO