Eveniment

Euro 2008 a vandut televizoare de 11 mil. euro

20.06.2008, 20:03 16

Promotiile desfasurate inaintea inceperii Campionatului European de Fotbal a adus retailerilor de electronice vanzari de televizoare de aproape 11 milioane de euro.
Cu aproximativ doua luni inaintea inceperii Euro 2008, Altex, Domo si Flamingo au lansat in piata promotii bazate pe rezultatele echipei nationale de fotbal in aceasta competitie, promotii care presupuneau returnarea unui procent sau intreaga suma achitata la achizitia unui televizor clasic, LCD, sau plasma.
In cele aproape doua luni de promotie cele trei companii au comercializat impreuna circa 25.000 de televizoare, 5% din totalul pietei anuale, al carei volum a fost estimat la 500.000 de unitati in 2008.
Cele mai mari incasari le-a realizat Domo, care incepand de pe 18 aprilie a comercializat televizoare in valoare de 5 mil. euro.
"Vanzarile au fost usor sub asteptari, probabil datorita timing-ului, pentru ca noi vom termina promotia pe 21 iunie", a declarat Lorand Szavadi, directorul general al Domo. Retailerul oferea returnarea banilor pentru aparatura cumparata in cazul in care nationala ajungea in faza semifinalelor.
"In mai vanzarile au fost mai slabe iar dupa meciul cu Italia, cand aveam deja doua puncte, clientii au inceput sa creada in sansele nationalei iar vanzarile s-au dublat a doua zi. Dupa meciul cu Franta, cum jocul nu a fost prea grozav, nu s-a cunoscut nicio crestere", a spus Szavadi.
Compania a comercializat de la inceperea campaniei 15.000 de televizoare, din care 7.000 au fost LCD si plasma, iar costul asigurarii impotriva riscului la care s-a expus a fost de 70.000 de euro.
Flamingo a desfasurat promotia numai pentru televizoarele LCD, plasma si proiectoare iar numarul de unitati comercializate a fost de 7.000, depasind estimarea de 5.000 de unitati de la inceputul campaniei. La o valoare medie de 2.000 de lei (540 de euro) vanzarile de televizoare au insumat 3,8 mil. euro. "Comparativ cu vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut avem rezultate duble, peste asteptari. De fapt, intr-o luna si jumatate am vandut cat in primul trimestru al anului", a spus Jiri Rizek, directorul general al Flamingo. Compania urma sa returneze integral valoarea achitata la achizitie in cazul in care Romania castiga trofeul.
Liderul pietei de electrocasnice, Altex, si-a concentrat promotia pe televizoare LCD si plasma cu o diagonala de peste 37 de inchi iar in cazul in care selectionata de fotbal reusea calificarea in optimi urma sa returneze 15% din valoarea de achizitie.
"Promotia legata de Euro 2008 a fost mai mult un program de fidelizare al clientilor care achizitioneaza astfel de produse decat o strategie de crestere a vanzarilor", a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex. Vanzarile companiei au fost de peste 2 mil. euro.

Cum s-au dat 25.000 de televizoare
5 mil. euro a incasat Domo din vanzarea a 15.000 de televizoare
Flamingo a comercializat 7.000 de LCD-uri
Veniturile Altex din vanzarea a circa 2.800 de LCD-uri s-au cifrat la 2 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO