Eveniment

Fourmont, Dacia: Scumpirea petrolului si a materiilor prime va creste piata pentru Logan

Fourmont, Dacia: Scumpirea petrolului si a materiilor prime va creste piata pentru Logan
02.07.2008, 19:13 28

"Exista riscul ca aceste costuri cu factorii de productie sa creasca. Pe de alta parte, din aceeasi cauza se poate aprecia si numarul clientilor interesati de un vehicul ce poate oferi esentialul si care nu vor dispune de resurse pentru achizitia de autovehicule ce vor avea un pret si mai mare", a declarat Fran?ois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
Petrolul a trecut de pragul de 140 de dolari pe baril, iar Arcelor Mittal, cel mai mare producator de otel la nivel mondial si unul dintre furnizorii Dacia, a anuntat o majorare de circa 60% numai pentru acest an.
In urma acestor aprecieri, dar si a lansarii versiunii restilizate a modelului Logan, care va fi comercializat incepand cu 6.400 de euro, precum modelul anterior, Automobile Dacia a estimat ca nivelul vanzarilor pe piata interna se va mentine in 2009 la acelasi volum ca in 2008, de aproximativ 110.000 de unitati. Aceasta inseamna o revenire, considerand ca in ultimii doi ani vanzarile producatorului s-au erodat cu aproximativ 5.000 de unitati la fiecare 12 luni.
"Noile modele ne vor mentine la un nivel constant al vanzarilor si vor ridica exporturile, care vor fi circa doua treimi din productia de 350.000 - 400.000 de unitati pentru 2009", a adaugat Fourmont. El a mentionat ca pretul pentru versiunea restili-zata a Logan Sedan, ce incorporeaza elemente de design preluate de la modelul Sandero, va fi mentinut, cel putin in acest an, nu doar pentru versiunea de baza, dar si pentru echiparile superioare, singura influenta fiind potentialele optiuni alese de cumparator.
"Pentru moment nu vom creste preturile datorita scumpirii materiilor prime, dar acest lucru nu inseamna ca preturile vor ramane nemodificate in anii urmatori. Putem pastra pretul prin compensarea cu cresterea productivitatii si a puterii de negociere cu furnizorii, pentru ca nu achizitionam piese doar pentru Pitesti, ci si pentru colectiile CKD (colectii dezasamblate de automobile - n.r.)", a declarat Fran?ois Fourmont.
Reprezentantii companiei au mentionat ca aprecierea preturilor materiilor prime, in principal a otelului nu va influenta cel putin in acest an costurile de fabricatie. Astfel, majorarea de circa 60% a pretului otelului anuntata de Arcelor Mittal, unul dintre furnizorii Dacia, nu se va regasi in pretul final. "
Arcelor este unul dintre cei patru furnizori de otel si reprezinta 15% din necesarul nostru. Pentru astfel de situatii avem acorduri anuale si la fel este si pentru 2008", a spus Fourmont.
Investitiile pentru dezvoltarea noii imagini a Logan Sedan s-au ridicat la 27 mil. euro, costuri ce au fost acoperite, ca si cele rezultate din scumpirea factorilor de productie, prin compensarea cu cresterea productivitatii, uzina producand in prezent mai mult de 1.000 de automobile pe zi, din care 350 sunt comercializate pe piata interna.
Urmatorul pas in redefinirea imaginii marcii il reprezinta introducerea acelorasi elemente de design pe modelul Logan MCV, in cursul anului viitor, si lansarea, spre finalul lui 2009 a versiunii SUV.
Pentru introducerea acestui model in fabricatie, Automobile Dacia va realiza in urmatoarele 18 luni investitii de 300 mil. euro si va cauta sa instaleze noi furnizori.
"Nu stim inca cati furnizori vor fi atrasi pentru SUV, deoarece suntem inca in faza de identificare, dar pentru Sandero, 12 noi facilitati de productie de componente au fost construite in Romania", a spus Fourmont.

Logan restilizat
Pret: 6.400 de euro
Motorizari disponibile: 1,4 MPI 75CP, 1,6 MPI 90 CP si 1,6 16v 105 CP
Volumul de incarcare a portbagajului:
510 litri
Lungime: 4.290 mm (cu 4 cm mai mult fata de versiunea precedenta)
Latime: 1.740 mm

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO