Eveniment

IAA: piata de advertising va continua sa creasca sustinut

27.09.2007, 18:33 35

Industria de publicitate romaneasca a devenit o forta in domeniu, iar piata locala este extrem de dinamica, a declarat ieri Eric Buxbaum, vicepresedinte al International Advertising Association (IAA), cu ocazia deschiderii primului summit IAA care se organizeaza la Bucuresti. El a mai spus ca premiile obtinute de publicitarii romani la festivalurile de profil din lume arata cresterea pe care a inregistrat-o in ultimii ani piata de publicitate locala. El crede ca piata va continua sa creasca sustinut atat din punct de vedere creativ, cat si valoric. "Abia peste 5-10 ani se va reduce viteza cu care se desfasoara lucrurile", a mai spus el. Recunoasterea internationala a industriei publicitatii din Romania a fost si motivul pentru care Bucurestiul a fost ales ca loc de desfasurare a summit-ului. "De ce nu Romania? A muncit mult ca sa ajunga aici", a declarat Joseph Ghossoub, presedintele IAA. Summit-ul european IAA se desfasoara timp de trei zile la Palatul Parlamentului, peste 25 de vorbitori din industriile de marcom (marketing si comunicare) din strainatate fiind asteptati la Bucuresti. "Suntem o industrie tanara si avem foarte multe de invatat, iar organizarea acestui eveniment la Bucuresti este doar un pas in acest sens", a declarat Felix Tataru, presedintele IAA Romania si seful agentiei de publicitate GMP Advertising. La eveniment vor participa 500 de delegatii, din care 80 sunt din strainatate. Majoritatea reprezentantilor straini vin din Turcia si Marea Britanie, la care se mai adauga delegatii din Germania, Spania si Austria. Tataru a mai spus ca organizarea summit-ului va costa 1,4 milioane de euro. "Summit-ul este un eveniment la care oamenii din industria de marcom internationala au sansa sa cunoasca Romania. Iar Romania are sansa sa invete de la specialisti recunoscuti in domeniu la nivel mondial", a adaugat Eric Buxbaum. Piata de publicitate locala a ajuns in 2006 la aproape 500 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 30% fata de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO