Eveniment

Industria usoara are nevoie de marci inregistrate

10.02.2005, 00:00 19



Firmele din industria textila, de confectii si incaltaminte trebuie sa se axeze pe productia de articole mai scumpe, realizate in cantitati mici, si sa isi inregistreze produsele ca marca proprie, a declarat presedintele Federatiei Patronatelor din Industria Usoara (FEPAIUS), Aurelientu Popescu. "Problema brand-ului este foarte importanta. Societatile din industria usoara ar trebui sa constientizeze necesitatea inregistrarii produselor ca marca proprie. Avem in derulare si un program guvernamental prin care producatorii autohtoni pot primi ajutor financiar pentru promovarea produselor, dar de care acestia nu stiu cum sa beneficieze", a spus Popescu. El a apreciat ca, pentru promovarea unui brand propriu, firmele ar trebui sa aloce intre 2% si 5% din cifra anuala de afaceri. "Peste jumatate din bugetul alocat departamentelor de marketing ar trebui folosit pentru publicitate, cel putin in primul an al lansarii, campania de promovare urmand sa fie sustinuta constant si in continuare", a adaugat Popescu. in opinia reprezentantului FEPAIUS, trecerea de la exportul in lohn, practicat de aproape 90% din firme, la exportul de produse inregistrate ca brand este necesara in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana in 2007. in industria usoara - incluzand confectiile si produsele primare - activeaza in prezent circa 8.900 de firme, din care 250 sunt intreprinderi mari, care asigura locuri de munca pentru un numar de aproximativ 450.000 de salariati. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO