Eveniment

Industriaşul Blidar: Aştept licitaţiile pentru tramvaie şi autobuze în Bucureşti, sper doar să nu fie condiţii care să ne excludă din start

Valer Blidar: În 3-4 ani la fabrica din Arad am putea produce tram­vaiele şi autobuzele de care are nevoie  Bucureştiul, avem şi un service în Capitală unde se poate efectua întreţinerea. Aşteptăm licitaţia ca să participăm

Valer Blidar: În 3-4 ani la fabrica din Arad am putea produce tram­vaiele şi autobuzele de care are nevoie Bucureştiul, avem şi un service în Capitală unde se poate efectua întreţinerea. Aşteptăm licitaţia ca să participăm

Autor: Mirabela Tiron

23.12.2016, 00:05 1346
Industriaşul Valer Blidar, care controlează fabrica Astra Vagoane Călători din Arad, cu afaceri de 96 de milioane de lei (22 mil. euro) anul trecut, spune că aşteaptă licitaţiile din Bucureşti pentru achiziţia de troleibuze, autobuze şi tramvaie şi că speră să nu fie impuse condiţii care să excludă din start firmele romaneşti, cum a fost la Metrorex.

"În 3-4 ani la fabrica din Arad am putea produce tram­vaiele şi autobuzele de care are nevoie  Bucureştiul, avem şi un service în Capitală unde se poate efectua întreţinerea. Aşteptăm licitaţia ca să participăm", a spus el.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat miercuri două proiecte de achiziţie a 600 de autovehicule noi pentru transportul în comun din Capitală, dintre care 400 de autobuze, 100 de troleibuze şi 100 de tramvaie.

Gabriela Firea, primarul Capitalei, declara că parcul RATB este îmbătranit, că toţi cetăţenii care folosesc transportul public în comun "reclamă faptul că nu se mai poate continua această situaţie, că avem nevoie de autobuze noi, performante, de troleibuze şi de tram­vaie".

Din cele aproape 500 de tramvaie pe care le are RATB-ul (doar 300 sunt în circulaţie), numai trei oferă condiţii decente de transport. Din total, mai bine de jumătate din tramvaie au un grad de uzură de peste 100%. Bucureştiul are în prezent 139 km de linie ferată pentru tramvai, din care numai o parte este modernizată.

În ceea ce priveşte autobuzele RATB, din cele 1.000 de autobuze Mercedes Citaro achiziţionate în trecut, regia autonomă are în circulaţie un număr de 712 vehicule, conform programului în vigoare. Din parcul actual, 500 de autobuze abia respectă normele de poluare Euro 3 şi au peste 10 ani vechime şi cel puţin 450.000 km parcurşi, iar tot jumătate din parcul de autobuze nu are aer condiţionat.

Printre oraşele care au făcut licitaţii pentru tramvaie sau autobuze electrice se numără Cluj-Napoca şi Timişoara.

Anul acesta, Blidar a demarat producţia de autobuze şi troleibuze electrice la Arad, o nouă divizie de business, care va contribui la creşterea cifrei de afaceri, după ce anul trecut veniturile s-au redus de trei ori. Industriaşul  susţinea că a semnat un acord cu un mare producător de componente din Franţa (nu i-a fost făcut public numele), cu care va colabora în producţia de autobuze şi troleibuze electrice. Capacitatea de producţie a noilor linii va fi de un troleibuz electric şi un autobuz electric la zece zile.

Omul de afaceri a caştigat la Cluj licitaţia pentru 20 de troleibuze electrice.

Astra Vagoane Călători a participat la final de 2014 la licitaţia organizată de Metrorex, alături de Alstom Transport, parte a grupului Alstom, fiind desemnată caştigătoare o companie spaniolă, avand în vedere că la licitaţie erau acceptate doar companii cu o medie a cifrei de afaceri de 340 mil. euro în ultimii trei ani, ceea ce excludea din start compania romanească.

Alstom şi Astra Vagoane au contestat la finele lunii martie anul trecut licitaţia organizată de  Metrorex (o afacere de aproape 440 mil. euro) pentru cumpărarea a 51 trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, atribuită companiei spaniole CAF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO